Корисні посилання  

   
Правовий Простір
   

233x165 31

   

Архів новин  

Листопад 2017
Пн Вт Ср Чт Пт Сб Нд
30 31 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 1 2 3
   

На сайті 59 гостей та відсутні користувачі

   



 

Яндекс.Метрика
   

Безоплатна правова допомога: підсумки роботи та пріоритети розвитку

Деталі

ministr ppСьогодні, 24 квітня, на брифінгу в Українському кризовому медіа-центрі Міністр юстиції Павло Петренко та директор Координаційного центру з надання правової допомоги Андрій Вишневський підбили підсумки роботи системи БПД у 2016 році та розповіли про пріоритети її подальшого розвитку.

«За останні три роки Україна створила фактично з нуля найбільш розгалужену систему центрів безоплатної правової допомоги, де працюють українські адвокати і юристи, надаючи допомогу тим людям, які не мали можливості отримали кваліфіковану правову допомогу через свій майновий стан», – наголосив під час брифінгу Міністр юстиції. Серед них, як нагадав, Павло Петренко, учасники АТО, переселенці, малозабезпечені та інші найбільш вразливі категорії громадян.

Очільник Мін’юсту наголосив, що потенційними клієнтами системи БПД в Україні є близько 8 млн. громадян. Тому, за його словами, «український Уряд визначає цей напрям як один із пріоритетних в роботі Уряду і Міністерства юстиції».

Про результати роботи системи БПД впродовж 2016 року та її значення в системі правосуддя в Україні розповів Андрій Вишневський.

«Система БПД сьогодні -це понад 500 точок доступу до послуг, понад 2600 незалежних адвокатів, які залученні до надання безоплатної вторинної правової допомоги, понад 1600 штатних юристів, які надають правову допомогу в штатному режимі щодня (як первинну, так і вторинну)», - повідомив він.

 VAN9849

Директор Координаційного центру зупинився на найважливіших змінах у 2016 році, які значно покращили доступ до безоплатної правової допомоги українців. Так, за його словами, підвищено поріг малозабезпеченості, оскільки ЗУ «Про безоплатну правову допомогу» 2011 року не зовсім справедливо визначав цю межу. Відновлено справедливість з точки зору доступу до правової допомоги для таких чутливих категорій людей, як ВПО та ветерани АТО. Що стосується учасників АТО, як повідомив він, то «сьогодні це понад 30% наших клієнтів, що втричі більше, ніж у попередньому році». Крім того, минулого року Уряд прийняв рішення, яке дозволяє забезпечувати переклад під час надання БПД, для всіх, хто не володіє мовою судочинства – тобто державною мовою.

«Сьогодні вся територія України, у тому числі сільські райони та малі міста покриті точками доступу до безоплатної правової допомоги», - Андрій Вишневський.

За його словами, лише минулого року до центрів звернулося понад 275 тис. осіб. Усі вони отримали необхідні правові консультації, а понад 34 тис.  – представництво своїх інтересів у судах. У кримінальних провадженнях захист отримали понад 81 тис. громадян.

Окремо, він зупинився на результативності наданих послуг. Так, що стосується захисту у кримінальних провадженнях, то у 2016 році адвокати, які співпрацюють із системою, змогли добитися 549 виправдувальних вироків, або випадків закриття кримінального провадження для клієнтів системи. Це означає, що 549 людських доль, яких несправедливо підозрювали або обвинувачували за злочини, яких вони не вчиняли, не були зламані. Понад 7 тис. людей, які були визнані винними у вчиненні інкримінованих правопорушень, були звільнені від відбування покарання з випробуванням.

 VAN9841

Щодо останнього, директор Координаційного центру зазначив: «Тут відкривається поле для наступних кроків держави з точки зору запобігання і подолання злочинності. У 2015 році був прийнятий ЗУ «Про пробацію». Ці 7 тис. громадян на рік – це власне клієнти системи пробації, яка нині розбудовується Мін’юстом і буде надалі розвиватися».

Андрій Вишневський нагадав про активний розвиток системи БПД в 2016 році, зокрема, відкриття понад 400 бюро правової допомоги у всіх регіонах. Відкриття бюро, нагадаємо, стало можливим за рахунок вивільнених частини коштів після ліквідації районних управлінь юстиції в рамках структурної реформи Мін’юсту, що, за його словами, «мало значний позитивний ефект».

«З відкриттям бюро у 4, 2 рази більше людей звернулися щомісяця та отримали БПД. 67 % із них отримують правову допомогу саме у бюро. У 3 рази більше випадків випадків щомісяця здійснення представництва інтересів у суді. І це саме люди з сільських районів і сіл, які отримали доступ до права і правосуддя», - повідомив Андрій Вишневський.

zvit2016 ost 1

Андрій Вишневський: «Система БПД безпрецедентно прозора. Ми публікуємо абсолютно всю фінансову інформацію про нашу діяльність: починаючи від затверджених кошторисів і закінчуючи аудиторськими висновками, чого не робить більше жодна державна установа». Він нагадав, що минулого року Мін’юст ініціював проведення комплексного зовнішнього оцінювання діяльності української системи БПД. Його провели незалежні експерти Ради Європи, звіт яких покладений в основу планів подальшого розвитку та удосконалення системи. Громадськість та, зокрема, Реанімаційний пакет реформ включив систему БПД в ТОП-10 реальних досягнень українських реформ.

zvit2016 ost 2

«Наша місія – це захист прав людини шляхом забезпечення рівного доступу до правової інформації та правосуддя, посилення правових можливостей і правової спроможності представників соціально вразливих груп, територіальних громад та спільнот. Саме ця місія, наше бачення і цінності – перетворені на плани реальних заходів і включені до ключових стратегічних документів порядку денного реформ в Україні», – зазначив директор Координаційного центру. Це, як зазначив він, Стратегія реформування судоустрою, судочинства та суміжних правових інститутів на 2015 – 2020 роки, Національна стратегія у сфері прав людини на період до 2020 року, Національна стратегія сприяння розвитку громадянського суспільства в Україні на 2016 – 2020 роки, Середньостроковий план пріоритетних дій Уряду на період до 2020 року.

Щодо подальших пріоритетів розвитку, він назвав переорієнтацію системи БПД з надання правової допомоги окремим фізичним особам на посилення правової спроможності та правових можливостей територіальних громад; створення ефективної системи управління правовими знаннями та розвиток людського потенціалу правничої спільноти та партнерських мереж БПД (зокрема, через відкриття 5-ти міжрегіональних ресурсно-комунікаційних платформ, які стануть майданчиками для широких кіл партнерів у сфері посилення правової спроможності), подальша децентралізація системи БПД, удосконалення надання БПД в кримінальних провадженнях (моделювання офісів громадського захисту за зразком «public defender offices»); розбудова комплексної інформаційно-аналітичної системи забезпечення надання БПД та впровадження інших новітніх інформаційних технологій задля автоматизації усіх процесів та, відповідно, зменшення витрат на адміністрування системи.

Переглянути презентацію «БПД: підсумки роботи у 2016 році та пріоритети розвитку»

Окремо директор Координаційного центру висловив подяку партнерам за підтримку ініціатив розвитку системи безоплатної правової допомоги в Україні. «Нас підтримують Уряд США, Канади, Уряд Данії та Рада Європи, мережа фондів Джорджа Сороса і Фонд «Відродження». Ми вдячні нашим партнерам за підтримку, без якої досягнення цих результатів було б неможливим», – зазначив він.

Переглянути повне відео брифінгу: 

 


Приєднуйтесь до сторінок Координаційного центру з надання правової допомоги у соціальних мережах:

Facebook Facebook       YouTube YouTube       Google Google+  тTwitter

   
logodagest
   
DNA 219x116
   
ATO
   
peremishcheni
   
   
ГРАФІК ПРИЙОМУ ГРОМАДЯН
   
   
   

career

   
baner pracya
   

Адвокатам  

Advocats

   
© 2012-2016 Координаційний центр з надання правової допомоги | При використанні матеріалів сайту посилання обов'язкове
Розробка: Троценко Сергій | Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.