Корисні посилання  

   
Правовий Простір
   

233x165 31

   

Архів новин  

Лютий 2018
Пн Вт Ср Чт Пт Сб Нд
29 30 31 1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 1 2 3 4
   

На сайті 82 гостей та відсутні користувачі

   



 

Яндекс.Метрика
   

Понад 86 тис. осіб отримали БПД через мережу дистанційних та мобільних консультаційних пунктів у 2017 році

Деталі

foto 4Упродовж 2017 року центри з надання БВПД утворили та забезпечили роботу 1 334 нових дистанційних пунктів доступу до безоплатної правової допомоги та здійснили 10 158 виїздів мобільних консультаційних пунктів (з них 1 450 – за місцем проживання/перебування осіб з метою надання їм адресної правової допомоги). Завдяки організації роботи таких віддалених точок доступу до безоплатної правової допомоги, консультації та роз'яснення з правових питань змогли отримати понад 86 284 особи.

Організація роботи дистанційних та мобільних консультаційних пунктів має на меті спрощення доступу до безоплатної правової допомоги та задоволення потреб у правових послугах, як соціально-вразливих категорій громадян (зокрема, таких як люди з інвалідністю, люди похилого віку або з обмеженими фізичними можливостями, одинокі особи, ветерани війни, діти-сироти, діти, позбавлені батьківського піклування, внутрішньо переміщені особи), так і територіальних громад в цілому.

Дистанційний пункт – це точка доступу до безоплатної правової допомоги для громадян, які мають потребу в безоплатній правовій допомозі, але в силу різних причин (проживання або перебування у віддалених населених пунктах, відсутність вільного часу тощо) не мають можливості її отримати, звернувшись безпосередньо до місцевого центру або бюро правової допомоги.

foto 2

Виїзний прийом громадян на базі дистанційного пункту фахівцями Березнівського бюро правової допомоги (Рівненщина)

У 2017 році зусиллями місцевих центрів з надання БВПД (далі – місцеві центри) утворено та забезпечено роботу нових 1 334 дистанційних пункти доступу до безоплатної правової допомоги. Загалом станом на січень поточного року по всій території України функціонує – 2 567 дистанційних пунктів (див. діаграму 1).

Діаграма № 1
Кількість утворених місцевими центрами дистанційних пунктів доступу
до безоплатної правової допомоги

diagrama 1 1 20172

Найбільша кількість дистанційних пунктів доступу утворена та функціонує у Київській (236), Полтавській (225), Одеській (186), Дніпропетровській (158), Вінницькій (149) та Чернівецькій (139) областях (див. діаграму № 2).

Діаграма № 2
Кількість утворених дистанційних пунктів доступу
до безоплатної правової допомоги у розрізі областей

diagrama 2 2 20172

Так, 590 дистанційних пунктів доступу функціонує в органах місцевого самоврядування (сільських, селищних, міських, районних радах, об’єднаних територіальних громадах); 532 - на базі обласних, районних та сільських бібліотек у рамках проекту «Бібліоміст»; 334 – в місцевих органах державної виконавчої влади (районних та міських державних адміністраціях), а також територіальних установах центральних органів виконавчої влади, зокрема управліннях праці та соціального захисту населення, Пенсійного фонду України, службах у справах дітей тощо; 294 – у центрах зайнятості населення; 186 – у закладах соціального обслуговування населення (центрах соціально-психологічної допомоги, територіальних центрах обслуговування пенсіонерів та одиноких непрацездатних громадян, соціальних гуртожитках, будинках-інтернатах (геріатричних пансіонатах), у тому числі для громадян похилого віку та осіб з інвалідністю); 99 – у громадських та волонтерських організаціях, у тому числі у центрах допомоги учасникам АТО; 96 – у центрах з надання адміністративних послуг; 62 – у закладах охорони здоров’я, зокрема у 14 військово-медичних центрах (військових госпіталях) Міністерства оборони України; 45 – у закладах освіти, у тому числі, школах-інтернатах; 38 – у судах (див. діаграму № 3).

Діаграма № 3
Установи (заклади, організації) в яких утворено дистанційні пункти доступу

diagrama 3 3 2017

Крім того, у 2017 році місцеві центри утворили 94 дистанційні пункти доступу в установах виконання покарань та у приміщеннях територіальних підрозділів міжрегіональних управлінь з питань виконання кримінальних покарань та пробації Міністерства юстиції України.

«Ми хочемо створити кращі умови доступу до безоплатної правової допомоги для осіб, які відбувають покарання у вигляді позбавлення або обмеження волі, тримаються під вартою в місцях попереднього ув’язнення або перебувають на обліку в уповноважених органах з питань пробації», – зазначає заступниця начальника управління забезпечення доступу до правової допомоги Наталія Марчук. За її словами, наразі Координаційний центр з надання правової допомоги налагоджує співпрацю з відповідними департаментами Міністерства юстиції України, які реалізують державну політику у сфері виконання кримінальних покарань та пробації з метою врегулювання питання щодо утворення постійно діючих точок доступу до безоплатної правової допомоги для засуджених осіб у приміщеннях установ виконання покарань. 

44 дистанційні точки доступу до безоплатної правової допомоги функціонує у військових комісаріатах та військових частинах, а також 11 – у територіальних органах Державної міграційної служби, у тому числі пунктах тимчасового розміщення біженців та пунктах тимчасового перебування іноземців та осіб без громадянства.

Нагадаємо, що з метою створення належних умов для забезпечення захисту прав та соціальних гарантій військовослужбовців, зокрема тих, які брати участь в антитерористичній операції, членів їх сімей, інших осіб, на яких поширюється дія Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту», 11 грудня 2017 року між Міністерством оборони України та Координаційним центром з надання правової допомоги укладено Меморандум про наміри щодо співробітництва.

З метою надання безоплатної правової допомоги внутрішньо переміщеним особам та особам, які перетинають лінію розмежування у межах Донецької та Луганської областей, працівники місцевих центрів у зазначених областях починаючи з вересня 2016 року здійснюють систематичні виїзди до гуманітарно-логістичних центрів, що розташовані в районах контрольних пунктів в'їзду-виїзду (далі – КПВВ) Донецької та Луганської областей, а також – заходи щодо утворення на їх базі дистанційних пунктів доступу до безоплатної правової допомоги, які функціонують на постійній основі.

foto 1 1

Відкриття дистанційного пункту доступу на КПВВ «Новотроїцьке»

Так, починаючи з лютого 2017 року Краматорський місцевий центр з надання БВПД у співпраці з фахівцями громадських та волонтерських організацій організовали роботу дистанційного пункту доступу на території КПВВ «Майорськ».

Також, 30 листопада 2017 року Маріупольським місцевим центром з надання безоплатної вторинної правової допомоги такий же дистанційний пункт доступу було відкрито на КПВВ «Новотроїцьке» (див. приклад № 1).

Також працівники зазначеного центру здійснюють регулярні виїзди до КПВВ «Мар'їнка».

Крім того, фахівці Міловського місцевого центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги здійснюються виїзди до смт. Станиця Луганська. Під час цих виїздів вони надають правову допомогу у приміщеннях органів державної влади, зокрема в Станично-Луганській районній державній адміністрації, до яких часто звертаються внутрішньо переміщені особи та особи, які проживають на тимчасово непідконтрольній Україні території Луганської області.

Працівники місцевих центрів серед осіб, які перетинають лінію розмежування у межах Донецької та Луганської областей, проводять інформаційно-роз'яснювальну роботу та розповсюджують інформаційні матеріали (буклети, брошури), що містять правові консультації з питань, які найчастіше хвилюють внутрішньо переміщених осіб.

Одним із найпоширеніших способів організації роботи дистанційних пунктів доступу до безоплатної правової допомоги, що успішно застосовується місцевими центрами для зручного та оперативного спілкування з клієнтами, є використання Skуpe-зв’язку, зокрема через розгалужену мережу бібліотечних установ у рамках проекту «Бібліоміст».

foto 5

Консультування громадян за допомогою Skуpe-зв’язку фахівцями Глухівського бюро правової допомоги (Сумщина)

За його допомогою кожен, хто потребує правову консультацію і роз’яснення з правових питань, може:

  • дистанційно поспілкуватися з фахівцями місцевих центрів;
  • отримати інформацію про місцезнаходження відповідного центру чи бюро правової допомоги;
  • дізнатися про види правових послуг, які там надаються, а також перевірити свою належність до категорії осіб, які мають право на отримання безоплатної вторинної правової допомоги;
  • дізнатися перелік документів, які необхідно подати до центру для підтвердження належності до суб’єктів права на таку допомогу тощо.

Також такі пункти працюють у формі особистих прийомів громадян, які проводять працівники місцевих центрів, у тому числі, із залученням на громадських засадах адвокатів та представників правозахисних громадських організацій, за допомогою он-лайн консультувань, телефонного зв’язку тощо.

foto 6

Консультування громадян за допомогою Skуpe-зв’язку фахівцями Долинського бюро правової допомоги (Івано-Франківщина)

Так, у 2017 році працівниками місцевих центрів в рамках роботи дистанційних пунктів доступу було здійснено 16 394 особистих прийоми громадян, а також проведено 21 075 скайп-зв’язків, телефонних зв’язків, он-лайн консультувань тощо (див. діаграму 4).

Діаграма № 4
Кількість проведених місцевими центрами особистих прийомів
громадян та скайп-зв’язків, телефонних зв’язків, он-лайн консультувань
під час роботи дистанційних пунктів доступу у 2017 році

diagrama 4 4 2017

Загальна кількість громадян, яка у 2017 році звернулася за отриманням консультацій та роз’яснень з правових питань під час роботи дистанційних пунктів доступу, склала 40 800 осіб (див. діаграму 5).

Діаграма № 5
Загальна кількість громадян, яка звернулася за отриманням консультацій
та роз’яснень з правових питань під час роботи дистанційних пунктів доступу

diagrama 5 5 20172

Всього за час функціонування мережі таких віддалених точок доступу (2016 – 2017 роки) правову допомогу у них змогли отримати 50 725 осіб.

Найчастіше громадяни зверталися за консультаціями з питань їх соціального захисту, зокрема порядку призначення державної соціальної допомоги, пенсійного забезпечення, оформлення спадщини, вирішення різного роду спорів у сфері цивільного законодавства.

Працівники місцевих центрів, які здійснювали прийом громадян, надавали роз´яснення як положень законодавства у сфері надання безоплатної правової допомоги, так і у сферах земельного, житлового, сімейного законодавства, законодавства про працю тощо.

Громадяни, які зверталися за консультацією, також цікавилися питаннями щодо незаконного звільнення їх з роботи, примусового виконання рішень судів, стягнення аліментів, порядку оформлення права власності на нерухоме майно, реалізації права учасників антитерористичної операції на отримання земельної ділянки та житла, порядку поновлення терміну на прийняття спадщини тощо.

Ще одним інструментом для забезпечення доступу громадян до безоплатної правової допомоги є проведення виїзних консультацій в рамках роботи мобільних консультаційних пунктів, зокрема з метою надання адресної правової допомоги одиноким особам, особам похилого віку, особам з обмеженими фізичними можливостями за місцем їх фактичного проживання чи перебування (див. приклад № 2).

Мобільний консультаційний пункт  ̶  це точка доступу до безоплатної правової допомоги, що діє за визначеним місцевим центром графіком для забезпечення потреби в безоплатній правовій допомозі громадянам, що проживають/перебувають у територіально віддалених від місцевого центру населених пунктах або у спеціалізованих установах (госпіталях, пансіонатах, геріатричних установах тощо) шляхом здійснення виїзних прийомів.

Так, у 2017 році працівники місцевих центрів здійснили 10 158 виїздів мобільних консультаційних пунктів, з них 1 450 – за місцем проживання/перебування осіб з метою надання їм адресної правової допомоги (див. діаграму 6). Загалом впродовж 2016 ̶ 2017 років фахівці місцевих центрів провели понад 18 020 таких виїзних прийомів громадян.

Діаграма № 6
Кількість виїздів мобільних консультаційних пунктів (виїзних прийомів громадян) у 2017 році

diagrama 6 6 2017 2

Найбільшу кількість виїзних прийомів громадян здійснили місцеві центри у Дніпропетровській (1 371), Полтавській (1 123), Київській (945), Вінницькій (879), Харківській (739) та Львівській (707) областях.

Найчастіше виїзні прийоми громадян здійснювались до сільських та селищних рад, об’єднаних територіальних громад, що знаходяться у віддалених від місцевих центрів населених пунктах, до закладів охорони здоров´я (лікарень, санаторіїв), у тому числі, військових госпіталів, реабілітаційних центрів для людей з інвалідністю (див. приклад 3), громадських організацій, закладів освіти тощо.

foto 7

Консультування громадян на базі мобільного консультаційного пункту, що функціонує у центрі зайнятості фахівцями Регіонального центру з надання БВПД у Житомирській області

Загальна кількість осіб, яка звернулася за отриманням правової допомоги під час виїздів мобільних консультаційних пунктів (виїзних прийомів громадян) у 2017 році склала 45 484 особи. Всього за час застосування місцевими центрами практики проведення таких виїздів (2016 – 2017 роки) понад 71 280 громадян мали змогу отримати правові консультації та роз’яснення з порушених ними питань (див. діаграму №7).

Діаграма № 7
Загальна кількість громадян, яка звернулася за отриманням консультацій
та роз’яснень з правових питань під час роботи мобільних консультаційних пунктів доступу

diagrama 7 7 20172

Також на виконання доручення Міністра юстиції України від 09 серпня 2017 року № 102/1/478-17 до протоколу засідання Кабінету Міністрів України від 09 серпня 2017 року з метою підвищення рівня правової обізнаності землевласників і землекористувачів щодо способів захисту їх майнових прав та надання, у разі їх звернення, необхідної правової допомоги, центрами з надання безоплатної вторинної правової допомоги спільно з працівниками Головних територіальних управлінь юстиції та інших фахівців здійснювались виїзні прийоми громадян (в рамках роботи мобільних консультаційних пунктів доступу) відповідно до затверджених графіків.

Так, впродовж серпня-грудня 2017 року місцеві центри здійснили 1 593 виїзди до 355 населених пунктів по всій території України. Загальна кількість громадян, яка звернулася за отриманням консультацій та роз’яснень з питань щодо захисту їх майнових прав, склала 10 354 осіб.

foto 8

Консультування громадян фахівцями Шосткинського місцевого центру з надання БВПД та Глухівського бюро правової допомоги (Сумщина)

Крім того з метою надання безоплатної правової допомоги особам, які відбувають покарання у вигляді позбавлення або обмеження волі, або які перебувають на обліку в уповноважених органах з питань пробації, працівники регіональних та місцевих центрів впродовж 2017 року здійснили 358 виїздів до установ виконання покарань та 1 007 – до уповноважених органів з питань пробації. Під час таких виїздів 5 023 особи отримали правові консультації та роз’яснення з правових питань (див. діаграму № 8).

Діаграма № 8
Кількість виїздів до установ виконання покарань та уповноважених органів з питань пробації

diagrama 9 9 2017

У порівнянні із загальною кількістю зареєстрованих звернень громадян до місцевих центрів впродовж 2017 року, кількість осіб, які звернулися до дистанційних та мобільних пунктів доступу у відсотковому еквіваленті становить 13 % (див. діаграму № 9).

Діаграма № 9
Співвідношення кількості зареєстрованих звернень громадян до
центрів з надання БВПД у 2017 році до кількості осіб, яким була надана
правова допомога в рамках роботи дистанційних та мобільних пунктів доступу

diagrama 9 9 20172

NB! З детальною інформацією про місця та графіки роботи дистанційних пунктів доступу та мобільних консультаційних пунктів доступу до БПД у розрізі регіонів можна ознайомитись на веб-сайтах регіональних центрів з надання безоплатної вторинної правової допомоги. Ця інформація, зазначимо, актуалізується та доповнюється на періодичній основі.

Довідково

У Стратегії реформування судоустрою, судочинства та суміжних правових інститутів на 2015 – 2020 роки, затвердженою Указом Президента України від 20 травня 2015 року № 276, одним із завдань, спрямованих на забезпечення спрощення доступу громадян до безоплатної правової допомоги, визначено розширення можливості для надання як первинної, так і вторинної правової допомоги у цивільних та адміністративних справах, у тому числі, й на регіональному рівні.

У зв'язку з підпунктом 5.5 пункту 5 Плану дій щодо реалізації положень вищезазначеної Стратегії передбачено утворення та розвиток мережі дистанційних та мобільних пунктів доступу до безоплатної правової допомоги.

Також згідно підпунктів 8 та 10 пункту 13 Положення про центри з надання безоплатної вторинної правової допомоги, затвердженого наказом Міністерства юстиції України від 02 липня 2012 року № 967/5 (із змінами), місцеві центри з надання безоплатної вторинної правової допомоги відповідно до покладених на них завдань забезпечують роботу мобільних консультаційних пунктів та розвиток мережі дистанційних пунктів доступу до безоплатної правової допомоги та їх функціонування на постійній основі.


Приєднуйтесь до сторінок Координаційного центру з надання правової допомоги у соціальних мережах:

Facebook Facebook          YouTube YouTube           Google Google+       тTwitter

   

adv baner2

   
logodagest
   
DNA 219x116
   
ATO
   
peremishcheni
   
   

 D0 93 D0 A0 D0 90 D0 A4 D0 86 D0 9A D0 9F D0 A0

   
   
   

career

   
baner pracya
   

Адвокатам  

Advocats

   

220х140

   
© 2012-2016 Координаційний центр з надання правової допомоги | При використанні матеріалів сайту посилання обов'язкове
Розробка: Троценко Сергій | Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.