назад

Півтора мільйона дзвінків надійшло до Єдиного контакт-центру системи безоплатної правової допомоги, починаючи з 3 жовтня 2015 року. Ювілейний дзвінок прийняв 22 грудня оператор колцентру, що працює на базі Регіонального центру з надання БВПД у Чернівецькій області, Олександр Лазарюк. На  цілодобову лінію 0 800 213 103 звернувся чоловік, якого цікавило питання прийняття спадщини.

Юридична консультація чи роз’яснення телефоном швидко та зручно – саме таку можливість вже понад п’ять років пропонує громадянам України система БПД. Спочатку відділ контактного центру запрацював 3 жовтня 2015 року на базі Регіонального центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги у Чернівецькій області, а з 2017 року – в Сумах.

«За єдиним безкоштовним номером 0 800 213 103 наші оператори та юристи приймають дзвінки з різних куточків України. А створили контактний центр через величезний попит українців на безоплатні правові послуги. Багато громадян просто не знали куди звернутися за правовою допомогою і з чого розпочати», – розповідає  директор Регіонального центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги у Чернівецькій області Аркадій Мунтяну.

У 2020 році щомісяця до контактного центру надходить 35-45 тисяч дзвінків (у липні був рекорд – майже 53 тисячі). Загалом із початку цього року на 0 800 213 103 надійшло 480 тисяч дзвінків (рекорд за 5 років діяльності контакт-центру). Це свідчить про те, що єдиний телефонний номер став для наших громадян дієвим засобом отримання правової консультаційної допомоги.

Серед запитань від додзвонювачів – на першому місці інформація про контакти, адреси та графіки роботи бюро, місцевих та регіональних центрів з надання безоплатної вторинної правової допомоги. На другому – правові консультації (найчастіше юристи роз’яснюють людям цивільне, адміністративне, трудове, житлове та сімейне законодавство). Серед запитань, пов’язаних із карантином, більшість стосуються трудових правовідносин, отримання соціальної підтримки по частковому безробіттю, кредитних зобов`язань тощо. А на третьому місці – повідомлення про затримання осіб для призначення захисника за кошти держави.

Щодня оператори «гарячої» лінії системи БПД приймають в середньому по 120-130 дзвінків.

«Наші фахівці спілкуються з різними людьми, і в кожного – своє запитання, причому не завжди правове та коректне. Тому стресостійкість, уміння стримувати свої емоції, здатність швидко знайти ключ до вирішення проблеми людини,  тактовне і ввічливе спілкування – це те, без чого обійтися в такій роботі просто не можливо», – розповідає начальниця чернівецького відділу забезпечення роботи контактного центру Ольга Волощук.

«Інколи буває не просто, особливо коли починаєш вникати у проблему людини. Доводиться навіть бути психологом. Багатьох громадян цікавить як отримати безоплатну правову та соціальну допомогу, часто додзвонювачі переймаються питаннями спадкування та комунальних  послуг», –  зізнається головний спеціаліст контактного центру Олександр Лазарюк.

Нагадаємо, мільйонний дзвінок на «гарячу» лінію БПД був зафіксований 26 листопада 2019 року. Прийняла його операторка Анастасія Мельник у Чернівцях.

Довідково

Єдиний телефонний номер системи БПД – 0 800 213 103 (дзвінки на вказану телефонну лінію зі стаціонарних та мобільних телефонів в межах України є безкоштовними та приймаються цілодобово).

Всеукраїнський контакт-центр системи безоплатної правової допомоги надає такі послуги:

–   забезпечення зв’язку з усіма центрами з надання безоплатної вторинної правової допомоги, надання інформації про їхнє місцезнаходження, контактні номери телефонів, інші засоби зв’язку;

– повідомлення інформації про випадки затримання осіб відповідно до кримінального процесуального законодавства та законодавства про адміністративні правопорушення для призначення таким особам адвоката за рахунок держави;

–   консультування з питань, пов’язаних з наданням безоплатної правової допомоги;

–   інформування про гарячі телефонні лінії з питань надання соціальних послуг та захисту прав людини;

–   надання правової інформації, консультацій і роз’яснень з правових питань;

–   інформування про можливості отримання правової допомоги від інших організацій, зокрема недержавних, з якими у центрів з надання безоплатної вторинної правової допомоги налагоджені партнерські відносини;

–   забезпечення зворотного зв’язку з питань надання безоплатної вторинної правової допомоги, зокрема – прийняття скарг на діяльність центрів та адвокатів.