назад
11.06.21

Більше 200 адвокатів надають безоплатну правову допомогу у Києві

Минуло 10 років з моменту ухвалення Закону України «Про безоплатну правову допомогу», який надав можливість отримувати своєчасну та якісну правову допомогу всім, хто цього потребує. За цей час розширено категорії осіб, які мають право на безоплатну вторинну правову допомогу, реалізовано безліч соціально важливих проектів, з’явилися нові сервіси дистанційного надання правової інформації та роз’яснень з правових питань.

Регіональний центр з надання безоплатної вторинної правової допомоги у місті Києві надає безоплатну вторинну правову допомогу у кримінальному процесі підозрюваним, обвинуваченим, затриманим і засудженим до покарання у вигляді позбавлення волі, тримання в дисциплінарному батальйоні військовослужбовців або обмеження волі, за зверненням такої особи або за ухвалою суду та особам, стосовно яких застосовано адміністративне затримання або адміністративний арешт.

Так, лише у 2020 році Регіональний центр видав 9603 доручення адвокатам для надання безоплатної вторинної правової допомоги. Як результат успішного, кваліфікованого адвокатського захисту  – 102 рішення на користь клієнтів, серед них 32 рішення про призначення мінімального строку (розміру) покарання, 25 – про звільнення від відбування  покарання з випробуванням, 22 зміни правової кваліфікації, виправдувальні вироки та закриття кримінальних проваджень – рішень.

Правову допомогу в адміністративних і цивільних справах та потерпілим у кримінальних провадженнях надають київські місцеві центри з надання безоплатної вторинної правової допомоги. У 2020 році завдяки зусиллям юристів місцевих центрів та адвокатів системи БПД, які співпрацюють з ними, маємо 111 успішних справ, з них 97 рішень, якими повністю задовольняються інтереси клієнтів та 14 – частково.

Крім цього, до фахівців місцевих центрів звертаються і за первинною правовою допомогою, зокрема, киянам надають юридичні консультації та правову інформацію, допомагають у складенні заяв та скарг. У 2020 році за такою допомогою звернулося 8525 осіб.

Найчастіше правову допомогу отримують малозабезпечені громадяни, постраждалі від домашнього насильства, ветерани війни та внутрішньо переміщені особи. Серед питань, з якими звертаються до місцевих центрів домінують звернення стосовно стягнення невиплаченої заробітної плати, перерахунку пенсії, оскарження рішень органів влади у призначенні різного роду соціальних допомог, розірвання шлюбу, стягнення аліментів, встановлення факту батьківства, оскарження нарахувань за комунальні послуги. Доволі часто громадян цікавлять можливості відновлення своїх прав у трудових відносинах, зокрема поновлення на роботі.

«Моя робота в системі безоплатної правової допомоги – це шанс зробити нашу країну сильнішою. Країною, де верховенство права не тільки на папері, але і в реальному житті, панує у всіх сферах суспільного життя», –  заступниця директора Правобережного київського місцевого центру з надання БВПД Олена Маньківська.

Для  розширення своїх можливостей у сфері правопросвітництва та забезпечення доступу найбільш вразливих категорій громадян до правових інструментів вирішення спірних питань  київські центри з надання БВПД мають широке коло партнерів. Так, з 2018 року Лівобережний київський місцевий центр з надання БВПД заради допомоги дітям з інвалідністю та членам їх сімей налагодив співпрацю з  «Міжнародним благодійним фондом Гарних справ».

Правобережний київський місцевий центр з надання безоплатної вторинної правової допомоги активно співпрацює з організаціями, що здійснюють захист прав та законних інтересів постраждалих від домашнього насильства. Зокрема, з 2016 року Центр активно співпрацює з Київським міським центром гендерної рівності, запобігання насильству та громадською організацією «Ла Страда – Україна». За цей час  первинну правову допомогу отримали понад 1000 постраждалих від домашнього насильства.

Актуальним напрямком роботи місцевих центрів є надання доступу громадянам до медіації, яка здійснюється партнерами системи БПД  ГО «Ліга медіаторів України». Навчальний курс з основ медіації пройшли працівники, які сьогодні пропонують досудове врегулювання спору за участю медіатора клієнтам центрів.

Підсумовуючи, варто зазначити, що за час свого розвитку система БПД зарекомендувала себе як гнучка структура, яка своєчасно реагує на виклики часу та потреби суспільства і є  клієнтоорієнтованою.