назад

Більше сотні клієнтів щодня: на Рівненщині гаряча тема «чорнобильських гробових»

Вже другий місяць поспіль фахівці Сарненського місцевого центру з надання безоплатної правової допомоги працюють на межі можливого. Щоранку працівників центру поблизу роботи вже зустрічають десятки людей, що прийшли отримати роз’яснення та консультації, адже, клієнти центру, ще вдосвіта займають чергу на прийом.

«Чорнобильські виплати» – ось причина масового напливу клієнтів до Сарненського місцевого центру.

Громадяни бажають відстояти своє право на щомісячну грошову допомогу у зв’язку з обмеженням споживання продуктів харчування місцевого виробництва і особистого підсобного господарства. Дана допомога (так звані “гробові”) відповідно до ст. 37 Закону України  «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи»  повинна  нараховуватися і виплачуватися у розмірі 40 % від прожиткового мінімуму для працездатних осіб відповідного віку. Натомість, люди, які проживають на забрудненій внаслідок аварії на ЧАЕС території, отримують її у значно меншому розмірі, що, звичайно, є порушенням їхніх конституційних прав, для відновлення яких вони  змушені звертатися до суду.

         «Наше завдання полягає у тому, щоб надати кваліфіковану спочатку первинну, а пізніше, за потреби, вторинну правову допомогу. Необхідно донести кожній людині не тільки те, що важливо відстояти своє право, а й попередити про можливі судові витрати, які особа має сплатити за розгляд справи у суді. Адже дуже обмежена кількість соціально-вразливих категорій громадян звільнені від сплати  судового збору,  розмір якого з 1 січня 2020 року сягає 840 грн. 40 коп. Для малозахищених верств населення сума немала. Тому кожен клієнт має зважити для себе усі “за” і “проти”, перед тим, як починати виборювати дане право», – розповіла директор Сарненського місцевого центру з надання БВПД Юлія Міхнова.

Звертаючись до центру за безоплатною правовою допомогою, його клієнти спершу отримують безоплатну правову консультацію та заяву до органу, який здійснює призначення та  нарахування такої допомоги. Дане звернення  подається до органу управління праці та соціального населення.

Як свідчить практика, у 99,9 % випадках громадяни отримують від нього відмову,  яку і потрібно в подальшому оскаржувати у судовому порядку.

         “Працюючи безпосередньо із клієнтами, можу сказати, що у кожному випадку хочеться максимально допомогти їм, а подекуди –  і розрадити. А з іншого боку, дуже важливо роз’яснити людині, що перше звернення до нас за безоплатною правовою допомогою для підготовки згаданої вище заяви — це лише перший крок на шляху до відновлення свої прав” – зазначила начальник відділу правопросвітництва та надання БПД Ірина Дубровська.

А ще треба зазначити, що прийом громадян у ці «гарячі» дні здійснюють усі фахівці Сарненського МЦ. Оскільки дуже важливо забезпечити безперервність надання безоплатної правової допомоги клієнтам.  Адже одне з щоденних найважливіших завдань фахівців Сарненського МЦ – за допомогою правових інструментів  вирішити життєві питання кожного клієнта.