назад

«Чесна платіжка» – дієвий механізм захисту прав споживачів

Громадяни мають сплачувати за якісні та своєчасно надані послуги, а тарифи повинні бути обґрунтованими та прозорими.

В Україні, на жаль, ціни на опалення у різних областях суттєво відрізнялися через складні та непрозорі механізми формування тарифів, які встановлюють органи місцевого самоврядування на підставі розрахунків виконавців послуг або Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг (НКРЕКП). Оскільки розрахунки у всіх різні, ціна теж була різна.

Як домогтися чесних тарифів і, відповідно, чесних платіжок, обговорювали в Сумському місцевому центрі з надання БВПД.

Працівники Регіонального та Сумського місцевого центру з надання БВПД, представники ГТУЮ у Сумській області, громадських організацій, голови ОСББ 12 липня зібралися за круглим столом, аби обговорити нагальну на сьогодні тему тарифів.

У вітальному слові очільниця Регіонального центру Олена Демченко наголосила на важливості реалізації правопросвітницької кампанії «Чесна платіжка», а директор Сумського місцевого центру з надання БВПД Валентина Трошечко акцентувала увагу на тому, що питання тарифів на постачання теплової енергії та гарячої води в опалювальному сезоні 2019/2020 варте обговорення серед представників різних інституцій.
Тож, під час засідання присутні дізналися про особливості кампанії «Чесна платіжка», з якими питаннями звертаються громадяни до центру з надання БВПД у межах кампанії. Також обговорено алгоритм дій громадян у випадку порушення прав споживачів гарячої води та теплоенергії, а також як споживачі можуть скористатися Онлайн-калькулятор оплати послуг за постачання теплової енергії та гарячої води.

Акцентували увагу учасники заходу на важливості правопросвітницької роботи серед населення, адже здебільшого люди автоматично сплачують рахунки, не розуміють, що закладено в тарифі та на скільки він є правомірним.