назад

91% українців, які зверталися до системи безоплатної правової допомоги (БПД) з земельних питань протягом останніх 1,5 року, отримали необхідну інформацію або підтримку. Клієнти, які лишилися задоволеними зверненням, рекомендуватимуть сусіду звернутися до юристів БПД, якщо у нього виникне  проблема у сфері земельних відносин.

Такі дані соціологічного опитування «Готовність землевласників та землекористувачів до впровадження земельної реформи», проведеного з 19 червня по 21 липня 2021 року Координаційним центром з надання правової допомоги за сприяння проєкту «Підтримка прозорого управління земельними ресурсами в Україні», що впроваджується Світовим банком та фінансується Євросоюзом.

Як показує практика, у власників та користувачів землі виникає багато запитань у галузі земельних правовідносин. Починаючи з 2020 року, до системи БПД надійшло понад 84,7 тис. звернень з земельних питань.

Серед тих, хто вперше звернувся до системи БПД у 2020–2021 роках із питань, пов’язаних із землею, за телефоном була опитана 1 тис. осіб, які є землевласниками або землекористувачами земельних ділянок.

Дев’ять із десяти респондентів (91%) зазначили, що отримали необхідну інформацію або підтримку від юристів системи БПД. Причому молодші чоловіки та жінки вище оцінили отриману допомогу, ніж старші люди. 71% жителів сільської місцевості залишились цілком задоволеними правовою допомогою, серед містян таких менше – 60%.

Трохи нижчий рівень задоволеності отриманими послугами висловили мешканці західних регіонів – хоча й серед них більшість (82%) позитивно відгукується про досвід звернення до юристів БПД.

«Результати соціологічного опитування свідчать про те, що нам треба приділяти ще більше уваги цим категоріям клієнтів – людям старшого віку, мешканцям західних регіонів України, які мають дещо специфічні правові проблеми, пов’язані з земельними правовідносинами», – зазначив заступник директора Координаційного центру з надання правової допомоги Сергій Ющишин.

90% клієнтів, які задоволені отриманими послугами, зазначили, що порадили б сусіду звернутися до системи безоплатної правової допомоги, якби у нього виникла проблема у сфері земельних відносин.

«Проведення соціологічних досліджень вкрай важливе для системи безоплатної  правової допомоги. Їх результати допоможуть узагальнити досвід та спрогнозувати потребу у правовій інформації, механізмах захисту порушених прав громадян, визначити оптимальні шляхи та засоби вдосконалення правової допомоги», – підкреслив в. о. директора Координаційного центру з надання правової допомоги Олександр Баранов.