назад

“Електронний суд”: чим корисний та як застосовувати, роз’яснюють юристи Охтирського місцевого центру з надання БВПД

Наше життя постійно змінюється, особливо в епоху інформаційних технологій. Усе більше послуг переходить в електронний режим, а в період карантину – це надзвичайно актуально. Тому слухачам Охтирського проводового радіо юристи системи БПД розповіли про особливості системи “Електронний суд.

Правниця Охтирського місцевого центру з надання БВПД Марина Гаранжа проінформувала, що систему «Електронний суд» ще назовають доступом до правосуддя. Відповідно до наказу Державної судової адміністрації України з 22 грудня минулого року у всіх місцевих та апеляційних судах розпочалась експлуатація підсистеми «Електронний суд» у тестовому режимі. Для можливості користування сервісом «Електронний суд» спочатку необхідно пройти передбачений підсистемою порядок реєстрації офіційної електронної адреси (Електронного кабінету) з обов’язковим використанням власного електронного підпису.

«Використовуючи сервіс «Електронний суд», учасники судового процесу можуть подавати до суду процесуальні документи (позовні заяви, клопотання тощо) в електронному форматі. Після успішної відправки учасник судового процесу може відстежувати рух та стан розгляду свого документа в суді. Інформація про доставку документа, його реєстрацію та інші відомості надсилається до Електронного кабінету автора в автоматичному режимі», –

розповіла Марина Гаранжа.

Також учасник судового процесу за допомогою сервісу «Електронний суд» може сплатити судовий збір та інші платежі в режимі онлайн.

Крім того, Марина Гаранжа розповіла, що кожен із судів країни має свою власну веб-сторінку на офіційному порталі «Судова влада України», на якій викладена максимальна кількість інформації про суд: адреса і номери телефонів, склад керівництва, список суддів, структура апарату, нормативні документи, що регулюють різні напрямки організації роботи суду, новини і події тощо. Корисним носієм інформації для громадян є новий функціонал на такій сторінці – «Список справ, призначених до розгляду». Справа в тому, що інформація про призначення судових справ до розгляду автоматично розміщується на сайті суду безпосередньо із системи документообігу, а тому є достовірною і актуальною.

«Вказавши необхідні параметри пошуку, відвідувачі сайту можуть швидко знайти необхідну їм справу, дізнатися про місце, дату і час проведення судового засідання», –

додала юристка.

Крім того, слухачам нагадали і про надсилання СМС-повісток, тобто повісток про виклик до суду у вигляді СМС-повідомлень.

«Крім економії часу, ця послуга значно економить і кошти. У порівнянні з вартістю поштового відправлення, вартість СМС-повістки значно виграє», –

додала Марина Гаранжа.