назад

Медіація як інструмент вирішення конфлікту: тренінг для юристів бюро правової допомоги Сумщини

Юристи фронт-офісів місцевих центрів з надання БВПД та 14 бюро правової допомоги  Сумщини взяли участь у тренінгу «Медіація як інструмент вирішення конфлікту». Провела його на базі Регіонального центру з надання БВПД у Сумській області Альона Каршиєва – сертифікований медіатор, доктор філософії в галузі державного управління, голова громадської організації  «Інститут трансформаційних рішень та медіації».

Медіація – це один з видів альтернативного врегулювання суперечок, за допомогою якого можна вирішити спір і конфлікт без звернення до формальної системи судочинства. Для того, щоб якісно виконувати роль посередника (медіатора) потрібно володіти певними знаннями та навичками. І своїм досвідом з юристами системи БПД Сумщини під час тренінгу поділилася сертифікований модератор Альона Каршиєва. Фахівчиня акцентувала увагу на функціях модератора:

  • управління процесом переговорів
  • аналіз конфлікту, виявлення інтересів та потреб сторін
  • робота з емоціями, конструктивний зворотний зв’язок
  • дослідження нових аспектів стосунків та варіантів вирішення спорів
  • перевірка на реалістичність
  • допомога сторонам взяти на себе відповідальність за рішення.

Також обговорили види конфліктів:

  • внутрішньоособистісний
  • міжособистісний
  • конфлікт між собою і групою
  • міжгруповий конфлікт

«Усе, що відбувається на медіації, не розголошується ні медіатором, ні сторонами. За винятком ситуацій, коли сторони планують завдати шкоди собі чи комусь. Наприклад, якщо під час медіації йдуть прямі погрози одній із сторін або з’ясовується факт насилля стосовно дітей, то посередник має повідомити про це представників поліції», – роз’яснила Альона Каршиєва.

Тренер на прикладі кейсів також пояснювала, з якими типовими проблемами може стикнутися медіатор, як їх потрібно вирішувати та на що звертати увагу.