назад

Мільйон українців звернулися по правову допомогу телефоном!

Мільйонний дзвінок зафіксувала 26 листопада операторка єдиного всеукраїнського контакт-центру системи безоплатної правової допомоги Анастасія Мельник у Чернівцях! На «гарячу» цілодобову лінію БПД звернулася переселенка, яку цікавило питання отримання соціальних виплат. Фахівчиня контакт-центру надала їй вичерпну відповідь.                                                                           

Отримати юридичну консультацію чи роз’яснення в телефонному режимі швидко та у зручний час – саме таку опцію пропонує громадянам система безоплатної правової допомоги в Україні. За єдиним безкоштовним номером
0 800 213 103 юристи приймають дзвінки з різних куточків нашої країни.  Загалом відділи контакт-центру працюють, починаючи з 3 жовтня 2015 року, на базі Регіонального центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги у Чернівецькій області, а з 2017 року – в Сумах.  Їх роботу забезпечують 14 та 7 операторів, відповідно.

«Контакт-центр був створений чотири роки тому у зв’язку з величезним попитом українців на безоплатні правові послуги. Чимало громадян просто не знали куди звернутися за правовою допомогою, з чого почати. Особливо важливою та необхідною діяльність контакт-центру є для тих громадян, які за станом здоров’я або через віддаленість проживання не можуть особисто відвідати центри чи бюро правової допомоги», – каже директор Регіонального центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги у Чернівецькій області Аркадій Мунтяну.

«Щомісяця до контакт-центру надходить 20-30 тисяч дзвінків. Це свідчить про те, що єдиний телефонний номер став для наших громадян дієвим засобом отримання правової консультаційної допомоги. Кожен третій українець запитує інформацію про контакти, адреси та графіки роботи бюро, місцевих та регіональних центрів з надання безоплатної вторинної правової допомоги. На другому місці серед запитів – правові консультації. Зокрема, найчастіше юристи надають роз’яснення щодо сімейного, спадкового, земельного, житлового, трудового та іншого законодавства. Замикає трійку актуальних питань – повідомлення щодо затримання осіб для призначення захисника за кошти держави. Ця інформація передається до відповідних регіональних центрів з надання БВПД, які забезпечують участь адвоката під час досудового розслідування та судового провадження.

«Часто людей цікавлять не лише питання, пов’язані з захистом прав. Трапляються й дзвінки не за адресою. Пригадую, якось вранці телефонує до контактного центру жіночка з проблемою: що їй робити, аби корова знову почала давати молоко. Або в чоловіка пропав інтернет і він просить, щоби наші працівники його відновили», – розповідає в.о. начальника відділу забезпечення роботи контактного центру Регіонального центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги у Чернівецькій області  Ольга Волощук.

Загалом пріоритетами у роботі чернівецького офісу контакт-центру є отримання інформації з питань надання БПД, про випадки затримання осіб задля призначення їм адвоката за рахунок держави, а також оперативний зв’язок з усіма регіональними центрами, які надають безоплатну вторинну правову допомогу.

 

«Для підвищення ефективності роботи операторів контакт – центру ми постійно організовуємо тренінги. Це не лише можливість для них отримати відповіді на запитання від фахівців, а й поділитись досвідом, озвучити питання, які потребують вдосконалення»,  – зазначив директор Регіонального центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги у Чернівецькій області Аркадій Мунтяну.

«Такі професійні навчання дуже потрібні, адже щодня доводиться спілкуватися з різними людьми, і в кожного –  своя проблема. Тому стресостійкість, уміння стримувати свої емоції, тактовне і ввічливе спілкування – це те, без чого працювати в контакт-центрі просто не можливо»,  –  зізнається оператор Анастасія Мельник.

 

Довідково

Всеукраїнський контакт-центр системи безоплатної правової допомоги надає такі послуги:

• забезпечення зв’язку з регіональними центрами з надання безоплатної вторинної правової допомоги, надання інформації про місцезнаходження центрів, контактні номери телефонів, інші засоби зв’язку;

• повідомлення інформації про випадки затримання осіб відповідно до кримінального процесуального законодавства та законодавства про адміністративні правопорушення для призначення таким особам адвоката за рахунок держави;

• консультування з питань, пов’язаних з наданням безоплатної правової допомоги;
• інформування про гарячі телефонні лінії з питань надання соціальних послуг та захисту прав людини;

• надання правової інформації, консультацій і роз’яснень з правових питань;
• інформування про можливості отримання правової допомоги від інших організацій, зокрема недержавних, з якими у центрів з надання безоплатної вторинної правової допомоги налагоджені партнерські відносини;
• забезпечення зворотного зв’язку з питань надання безоплатної вторинної правової допомоги, зокрема – прийняття скарг на діяльність центрів та адвокатів.