назад

Місцеві центри за тиждень: перші результати

pr klien      Станом на 8 липня три місцеві центри з надання БВПД, що діють у Закарпатській області, зареєстрували 22 звернення громадян.

      Як і очікувалося, більшість клієнтів місцевих центрів – малозабезпечені категорії населення, передусім пенсіонери та інваліди. Окрім того, звертаються учасники АТО та члени їх сімей, а також особи, що є потерпілими у кримінальних провадженнях.

    Щодо характеру звернень, які надходять до центрів, то в основному це земельні та майнові питання, захист потерпілого. Є випадки, коли клієнти просять допомогти оформити статус переселенця, захистити права споживачів та владнати фінансові проблеми із банком.

     Правові питання, з якими люди найчастіше звертаються, дещо різняться по територіальній юрисдикції центрів. Так, більшість осіб, яких зареєстрували в Ужгородському місцевому  центрі з надання БВПД, звертаються із проханням допомогти вирішити житлові та земельні питання. Одному із таких клієнтів (чоловік судиться із сусідом за житло) буде призначено адвоката, як тільки він донесе необхідні документи. Трьом іншим фахівці центру надали консультацію, пояснили механізм подальших дій та скерували у відповідні органи. У числі зареєстрованих – і військовий пенсіонер, котрий хоче відшкодувати моральну шкоду через суд від продавця медичних засобів. Із юридичними труднощами зіткнулася і вимушена переселенка із Єнакієво Донецької області. Пенсіонерка просила посприяти дочці, яка наразі із двома неповнолітніми синами проживає в Ужгороді. Вона з певних причин не має статусу переселенки, тож не отримує на дітей ніякої допомоги.

    В той же час до Мукачівського центру з надання БВПД звернулося більше осіб, що є учасниками АТО та потерпілими. Саме учасники бойових дій на сході країни стали першими клієнтами центру. Обидва чоловіки хочуть, аби їм посприяли отримати обіцяну державою матеріальну допомогу. Окрім того, двоє зареєстрованих є потерпілими у кримінальних провадженнях і просять захисника за рахунок держави.

    Хустський міський центр з надання БВПД поки що прийняв тільки одного клієнта. Жінка звернулася по допомогу до центру, оскільки не змогла отримати необхідного дозволу від органу опіки і піклування Хустської міськради. Клієнту надали необхідну консультацію і допомогли скласти відповідну заяву в органи опіки.

    Зазначимо, що спілкування з відвідувачами у місцевих центрах налагоджено таким чином, аби людей максимально забезпечити відповідною правовою інформацією. Насамперед фахівці відділу попередньої роботи із клієнтами з’ясовують, з якою проблемою прийшла людина. Якщо вона належить до цільової категорії (визначеної у ст.14 Закону «Про безоплатну правову допомогу») та потребує захисту у суді, тоді впродовж 10 днів після отримання всіх необхідних документів приймається рішення про залучення до справи адвоката.

   Якщо з’ясовується, що особа не має права на БВПД, або потребує допомоги з питання, яке можна вирішити у досудовій площині, працівники центру спрямовують її до установ, уповноважених вирішувати такого роду питання.

 

На фото: прийом клієнта у Хустському місцевому центрі з надання БВПД.

pr klien