назад

Онлайн-правопросвітництво – сучасна вимога часу

Окрім надання консультацій соціально вразливих категорій населення значну увагу  фахівці системи БПД приділяють правопросвітництву. Під час правопросвітництва представники Регіонального, місцевих центрів  та бюро правової допомоги використовують різні форми роботи такі як лекції, круглі столи, години інформування, брейн-ринги, правові вікторини, інсценовані судові засідання для учнів, семінари, інтерактивні уроки, правові квести тощо. Правоосвітніми заходами охоплена різна цільова аудиторія – учні ДНЗ, ЗОШ, ВНЗ, батьки, педагогічні працівники, безробітні, особи з обмеженими фізичними можливостями, які знаходять на обліку у відділах пробації, представники органів виконавчої влади, місцевого самоврядування, юристи, пенсіонери та інші категорії населення.

Проте, з  17 березня в Україні заборонене проведення масових заходів, тому сучасні  реалії вимагають відповідного реагування.   Для фахівців системи безоплатної правової допомоги  Полтавщини  карантин не канікули та відпустка, а  можливість освоєння нових форм роботи.  Так, наразі працівники Регіонального, місцевих центрів та бюро правової допомоги Полтавщини  проводять активну  інформаційну кампанію щодо роз’яснення прав громадян, можливостей  їх реалізації, захисту, нововведення у законодавстві, які набули чинності, які прийняті задля  протидії поширення коронавірусної інфекції в Україні.

Наразі Регіональний центр з надання безоплатної вторинної правової допомоги у Полтавській області  запустив нову форму правопросвітництва – онлайн-правопросвітництво. Так, нещодавно  стартував перший такий захід. У стінах Регіонального центру відбувся  вебінар  «Робота із  складними клієнтами: правові та  психологічні аспекти».  Такий захід став можливим   за підтримки наших  постійних партнерів –   представників  Полтавського обласного благодійного фонду «Громадське  здоров’я».

 «Для кожного фаху існують свої професійні виклики. У юриспруденції таким викликом може стати робота із складними  клієнтами. Даний захід буде корисним для будь – яких працівників, які працюють з клієнтами і бажають отримати знання як покращити свої комунікативні навички, насамперед із складними та вразливими клієнтами», – повідомив директор Регіонального центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги у Полтавській області  Олександр Черчатий.

Під час заходу спікери розповідали про те, які вимоги стосовно спілкування з клієнтами  системи  безоплатної правової допомоги, яка відповідальність за їх порушення, яка класифікація та форми поведінки  із складними клієнтами, як відновити себе після токсичного спілкування.

Тема викликала чимало запитань від учасників, тому  практичний психолог, психолог-консультант, соціальний  працівник Центру дружнього до молоді  “Альтаїр” Полтавського обласного благодійного фонду «Громадське  здоров’я», Лілія Слюсар  в прямому ефірі надала відповіді на питання глядачів.

Організатори сподіваються, що  заходи подібного формату будуть проводитися і надалі, поки триватиме режим надзвичайної ситуації і не буде можливості спілкуватися наочно з громадянами та закликали дивитися на ситуацію, яка склалася позитивніше та використовувати вільний час як  можливість для навчання онлайн  та отримати від нього   максимальну користь.

 Запис вебінару можна переглянути тут.  Презентаційні матеріали знаходяться за цим посиланням.

Нагадуємо, що з 23 березня  і до закінчення карантину система безоплатної правової допомоги призупинила  особистий прийом громадян та надання адресної правової допомоги.   У цей період система БПД надаватиме правові послуги дистанційно.

Громадяни можуть зателефонувати за єдиним номером системи БПД 0 800 213 103.

Поставити запитання  громадяни можуть в  месенджер фейсбук-сторінок системи БПД

Сторінка Регіонального центру з надання БВПД у Полтавській області  https://www.facebook.com/poltava.legalaid/

Сторінка Полтавського місцевого центру з надання БВПД  https://ru-ru.facebook.com/2poltavalegalaid

Сторінка Кременчуцького місцевого центру з надання БВПД https://www.facebook.com/kremenchyk.centr/

Сторінка Лубенського місцевого центру з надання БВПД  https://ru-ru.facebook.com/lubnybpd/

Отримати відповідь на правові питання також можна написавши на електронну пошту найближчого центру.

Електронна адреса Регіонального центру з надання БВПД у Полтавській області   [email protected]

Електронна адреса Полтавського місцевого центру з наданя БВПД  [email protected]

Електронна адреса Кременчуцького місцевого центру з надання БВПД [email protected]

Електронна адреса  Лубенського місцевого центру з надання БВПД [email protected]

Інформація про контактні телефони місцевих центрів та бюро правової допомоги  Полтавської області знаходиться тут.

Громадяни,  які не мають доступу до цих засобів комунікації,  можуть залишити звернення у відповідних  скриньках для звернень громадян, які розміщені у зручному  місці біля входу до місцевих центрів   та бюро правової допомоги.

Скористатися  можна також правничою вікіпедією WikiLegalAid  https://wiki.legalaid.gov.ua, яка є довідково-інформаційна платформа правових консультацій «WikiLegalAid» спрямована на підвищення правової свідомості та освіченості населення. Тут Ви можете знайти необхідну інформацію з актуальних правових питань.

Прочитати правову консультацію на телеграм-каналі «Безоплатна правова допомога» https://t.me/ualegalaid.  Щодня в будь-який час ви матимете під рукою шпаргалку з юридичними консультаціями – від вичерпних текстів до інфографічних матеріалів та коротких відео-консультацій. Консультації максимально адаптовані для людей, які незнайомі з юридичною термінологією  та детально роз’яснюють правові питання, з якими найчастіше стикаються у побуті, на роботі, під час відпочинку чи у сімейних відносинах тощо.  А саме: як себе захистити від домашнього насильства чи булінгу у школі, як захистити свої права як споживача, які права має вагітна жінка на роботі в Україні, як звільнитися і не відпрацьовувати два тижні тощо.