назад
06.02.20

Підготовлені антикорупційні рекомендації працівникам системи БПД

Одні із цінностей, які сповідує команда системи безоплатної правової допомоги – прозорість, підзвітність, довіра наших клієнтів та партнерів. Відділ запобігання корупції Координаційного центру з надання правової допомоги підготував практичні рекомендації щодо дотримання окремих вимог антикорупційного законодавства для посадових осіб юридичних осіб публічного права.

«У системі безоплатної правової допомоги має бути сформована нульова толерантність до будь-яких проявів корупції. Мають бути створені умови, несумісні з корупційними практиками», – зазначив начальник відділу запобігання корупції Координаційного центру з надання правової допомоги Микола Білик.

Для мінімізації корупційних ризиків, усунення ситуацій конфлікту інтересів у роботі центрів та бюро правової допомоги, створення механізму запобігання корупції у системі безоплатної правової допомоги та виявлення фактів, які свідчать про корупцію, а також їх усунення та попередження в майбутньому, створено цілодобову «антикорупційну» лінію (044) 364 17 47.

Наказом Координаційного центру з надання правової допомоги від 29 березня 2019 року № 40 затверджені Правила етичної поведінки працівників системи надання безоплатної правової допомоги. У цьому документі міститься розділ щодо протидії корупції. Так, якщо працівникам системи БПД стало відомо про отримання або про вимагання адвокатом БПД або працівником системи винагороди (грошей або іншого майна) чи будь-якої іншої вигоди нематеріального чи негрошового характеру від клієнта за надання безоплатної вторинної правової допомоги, вони зобов’язані негайно повідомляти про це відділ запобігання корупції Координаційного центру з надання правової допомоги для прийняття рішення згідно чинного законодавства.

Нагадуємо, що працівники системи БПД, які повідомили про факт порушення вимог Закону України «Про запобігання корупції», захищені від негативного впливу з боку керівника.

Крім того, дати інформацію на антикорупційну лінію можна за допомогою форми зворотного зв’язку на оновленому сайті системи БПД. Повідомлення може бути анонімним.

Практичні рекомендації щодо дотримання окремих вимог антикорупційного законодавства наводять перелік рекомендованих заходів, правил та процедур щодо запобігання корупції в діяльності Координаційного центру, центрів та бюро правової допомоги.

Виявлення та локалізація конфлікту інтересів як механізм запобігання корупційним правопорушенням (pdf, 196 КБ) Відповідальність за невиконання законних вимог Національного агентства з питань запобігання корупції (pdf, 211 КБ) Загальний перелік вимог, заборон та обмежень, встановлених Законом України Про запобігання корупції (pdf, 192 КБ) Загальні антикорупційні поради працівникам системи безоплатної правової допомоги (pdf, 203 КБ) Корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення, за які встановлено кримінальну відповідальність (pdf, 229 КБ) Корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення (pdf, 189 КБ) Обмеження щодо одержання подарунків (pdf, 254 КБ) Особливості застосування антикорупційного законодавства до посадових осіб юридичних осіб публічного права (pdf, 186 КБ) Особливості звернення за роз’ясненнями до Національного агентства з питань запобігання корупції з питань наявності та врегулювання конфлікту інтересів (pdf, 200 КБ) Передача в управління наявних підприємств та корпоративних прав (pdf, 199 КБ) Перелік корупційних або пов’язаних с корупцією правопорушень, за які встановлено адміністративну або дисциплінарну відповідальність (pdf, 211 КБ) Роз’яснення щодо граничних сум для виконання вимог Закону України «Про запобігання корупції» в частині заходів фінансового контролю (pdf, 200 КБ) Спеціальні обмеження для посадових осіб Координаційного центру з надання правової допомоги та його територіальних відділень, встановлені Законом України «Про запобігання коруп (pdf, 207 КБ) Типові помилки, які допускаються керівниками під час врегулювання конфлікту інтересів у підлеглих осіб (pdf, 196 КБ)