назад

У грудні завершилися заходи з підготовки концепції стратегії розвитку системи БПД, які проходили в декілька етапів. Починаючи з травня, відбувалися засідання працівників Координаційного центру з надання правової допомоги, керівного складу регіональних та місцевих центрів з надання безоплатної вторинної правової допомоги.

На останньому етапі протягом п’яти робочих днів керівники регіональних та місцевих центрів з надання безоплатної вторинної правової допомоги та структурних підрозділів Координаційного центру з надання правової допомоги проаналізували напрацьований за останні роки досвід та визначили виклики, які  чекають надалі.

В умовах запровадження карантинних обмежень через поширення COVID-19  система БПД змогла швидко переорієнтуватися на надання правової допомоги онлайн, з використанням цифрових технологій. Зокрема, були створені нові сервіси та запроваджені нові підходи щодо надання правової допомоги клієнтам, проведення правопросвітницьких заходів для громадян та навчання юристів, адвокатів та представників інших правових спільнот.

Команда фахівців системи БПД виокремила найголовніші вектори розвитку та визначила потенційні ризики у функціонуванні системи у найближчі три роки. Були напрацьовані завдання та заходи для досягнення цілей, визначених системою БПД на 2021-2023 роки, а саме:

  • Підвищення рівня правової свідомості, культури та освіченості людей.
  • Мотивація та стимулювання людей до вирішення правових проблем у правовий спосіб, зокрема за допомогою механізмів системи надання безоплатної правової допомоги.
  • Забезпечення вирішення проблем людей у правовий спосіб за допомогою існуючих та розвитку нових механізмів.
  • Недопущення порушень прав людини, яка знаходиться у контакті чи конфлікті із законом (в адміністративному та кримінальному процесі).

За результатами роботи підготовлено Концепцію стратегії розвитку системи надання безоплатної правової допомоги на 2021-2023 роки, відповідно до якої стратегічна мета системи БПД полягає у забезпеченні рівного доступу громадян до правових інструментів, необхідних для ефективного вирішення життєвих проблем людей, які належать до вразливих верств населення. А стратегічними напрямами, відповідно, є сприяння вирішенню правових проблем, з якими стикаються люди, у правовий спосіб.

Напрацьована стратегія розвитку системи безоплатної правової допомоги на 2021-2023 роки допоможе команді фахівців ефективно та якісно координувати діяльність та і далі розвивати систему захисту прав людини по всій країні.