назад
11.12.19

Попередження мобільного шахрайства: основні схеми та способи їх уникнення обговорили в Олександрії

Проблема вчинення злочинів через мережу інтернет з кожним роком набирає обертів.

Ситуації шахрайства, пов’язані з дзвінком або sms-повідомленням від працівника неіснуючого банку, з метою незаконного отримання персональних даних або даних банківської картки, афери про надзвичайну ситуацію з рідними, вітання з неіснуючим виграшем та покупки через інтернет-магазини за попередньою оплатою, все частіше зустрічаються у повсякденному житті.

Як розпізнати шахрая та яких правил безпеки варто дотримуватися, щоб не потрапити на гачок злочинця дізналися студенти Олександрійського коледжу культури і мистецтв від фахівчинь системи безоплатної правової допомоги Кіровоградщини та працівників Олександрійського відділу поліції під час правопросвітницького заходу.

«Досить поширеними є випадки коли до громадян телефонують зловмисники, які називають себе працівниками банків. З метою змінити пін-код банківської картки, припинити підозрілий рух коштів, або розблокувати картку, шахраї просять назвати персональні дані та реквізити банківських карток, а також виконати перелік дій у мобільних додатках, банкоматах чи терміналах самообслуговування. Але в результаті шахраї отримують всю необхідну інформацію для вчинення злочину та заволодіння грошовими коштами громадян», – наголосила Анна Лунга-Лягуша, заступник начальника відділу правопросвітництва та надання безоплатної правової допомоги Олександрійського місцевого центру з надання БВПД.

Під час заходу фахівчині місцевих центрів пояснили учням, що працівники банків та інших установ не мають права запитувати по телефону персональні, банківські або інші дані особи. Такий дзвінок одразу має викликати розуміння того, що інформацією та в подальшому коштами хоче скористатися зловмисник.

«Для того, щоб зрозуміти що маємо справу з шахраєм, важливо знати, які можуть бути схеми вчинення шахрайських дій та якими правилами безпеки необхідно скористатися для того, щоб не потрапити на гачок зловмисника», – пояснила Наталія Цуцман, начальник відділу правопросвітництва та надання безоплатної правової допомоги Кропивницького місцевого центру з надання БВПД.

Також фахівчині наголосили на тому, що у разі вчинення такого злочину, як шахрайство, перш за все необхідно звернутися до органів поліції. А також, в разі порушення своїх прав, до центрів з надання безоплатної вторинної правової допомоги та бюро правової допомоги.

Студенти виявили цікавість та активно задавали різні питання стосовно правового захисту у разі потрапляння в злочинну ситуацію.