назад

У 2021 році до системи БПД Полтавщини звернулося на 7 тисяч клієнтів більше, ніж торік — підсумкова нарада

У Регіональному центрі з надання безоплатної вторинної правової допомоги  у Полтавській області  23 грудня  відбулась  підсумкова нарада з представниками підпорядкованих підрозділів та адвокатами.

Під час зібрання представники  Регіонального,  місцевих центрів з надання БВПД та бюро правової допомоги проаналізували результати  роботи системи БПД у Полтавській області у 2021 році, обговорили діяльність місцевих центрів та бюро правової допомоги, визначили першочергові завдання системи у 2022 році та нагородили найкращих працівників подяками.

«2021 рік виявився плідним для працівників системи БПД області.  Ще з минулого року фахівці Регіонального, місцевих центрів та бюро правової допомоги  активно зорієнтувалися на надання правової допомоги в умовах пандемії та у консультуванні в онлайн режимі. Тому цьогоріч робота під час карантинних обмежень вже не була викликом, а налагодженою та системною діяльністю. Як наслідок  з початку року до системи БПД області звернулося майже 37 000 осіб, що майже на 7 000 більше, ніж у минулому році» – повідомив Олександр Черчатий.

За словами заступника директора Регіонального центру Ігоря Клименка у 2021 році було видано майже 3 500 доручень адвокатам у кримінальному процесі, у минулому році  майже 3 800 доручень.

Зросла і кількість випадків надання безоплатної вторинної правової допомоги у цивільному та адміністративному процесі, що полягала у складанні документів процесуального характеру  та представлення інтересів клієнтів у судах отримали 5427 жителів області (у 2020 році – 3060 осіб). У 2412 випадках таку допомогу надавали адвокати, які співпрацюють з системою БПД, (у 2020 році було 1875 таких випадків), у 3060 випадках (у 2020 році — 2412) правову допомогу надавали юристи місцевих центрів та бюро правової допомоги області.

Актуальною в регіоні залишається тема земельних правовідносин.

«З відкриттям ринку землі зріс попит на отримання консультацій з земельних питань.  Активну правову допомогу з земельних прав громадянам надавали під час роботи консультаційних пунктів. Так, лише протягом поточного року  фахівці місцевих центрів та бюро правової допомоги забезпечили роботу 1 090 таких пунктів, у минулому році лише 757» – резюмував Ігор Клименко.

Крім того, активно здійснювалася комунікація з органами місцевого самоврядування. Наслідком такої співпраці стало прийняття та реалізації обласної та 51 Програми правової освіти населення.

Також на заході були визначені пріоритети у роботі фахівців системи БПД у Полтавській області на наступний рік:

  • донесення громадянам інформації про можливості системи БПД, збільшення відсотку обізнаності населення про діяльність системи БПД;
  • інформування населення про можливості альтернативних способів вирішення спорів в системі БПД, зокрема завдяки медіації та  Програмі відновлення для неповнолітніх, які є підозрюваними у вчиненні кримінального правопорушення;
  • проведення якісної та ефективної правопросвітницької роботи щодо роз’яснень по діючому законодавстві; посилення співпраці із всіма територіальними громадами Полтавської області;
  • акумулювання додаткових коштів за рахунок програм правової освіти населення; забезпечення якості надання безоплатної правової допомоги (письмові та усні консультації, консультаційні пункти тощо).

За результатами роботи кращих працівників системи БПД нагородили подяками Координаційного  центру  з надання правової допомоги до Дня юриста  та подяками Регіонального  центру   з надання безоплатної вторинної правової допомоги в Полтавській області. Адвокатів області  з нагоди Дня адвокатури  нагородили подяками Регіонального  центру  з надання безоплатної вторинної правової допомоги в Полтавській області.