назад

У тиждень фінансової грамотності – про захист прав споживачів фінансових послуг

У межах Всеукраїнської інформаційної кампанії із захисту прав споживачів «Знай свої права», що реалізується системою безоплатної правової допомоги у співпраці з Національним банком України, в Луцькому міському центрі зайнятості представники Регіонального центру з надання БВПД у Волинській області Ірина Кушпетюк, Луцького місцевого центру з надання БВПД Анастасія Вольська та студент-практикант Олексій Романюк 18 лютого 2021 року провели правопросвітницький захід на тему: «Захист прав споживачів фінансових послуг». Його мета полягає у підвищенні фінансової грамотності населення.Семінар розпочався із загальної інформації про доступ до системи безоплатної правової допомоги. Далі ж фахівці центрів надали роз’яснення із таких питань: як можна попередити порушення ваших прав? Як зрозуміти, що фінансова установа порушує права клієнта? Як бути, коли банки діють неправомірно? Чи реальні кредити під 0%? Який план дій, коли ви не є поручителем за кредитним договором? Що робити, коли турбують колектори? Чи передбачений законодавчий механізм регулювання колекторської діяльності? Який алгоритм дій громадянина у разі звернення колекторів?

Фахівці системи БПД Волині детально поінформували присутніх про основні умови, яких необхідно дотримуватись, аби не виникало порушень з боку фінансових установ.  Зокрема, мова йшла про те, що потрібно з’ясувати деталі отримання фінансової послуги, уважно та прискіпливо читати умови договору. Таким чином, кожен зможе попередньо захистити себе.

Безробітні, які перебувають на обліку у Луцькому міському центрі зайнятості, дізналися про ознаки порушених прав. Серед яких варто виділити наступні: банк включає послугу обов’язкового страхування у страховій компанії громадянина під час укладення кредитного договору, відмовляє у видачі зарплатної чи пенсійної картки без кредитної, а також без попередження клієнта підвищує тариф за користування карткою тощо.

На завершення семінару фахівці центрів акцентували увагу на способах звернення за допомогою у випадку незаконності дій фінансових установ.

Для початку потрібно звернутися до фінансової установи шляхом написання письмової скарги до керівника або за номером телефону “гарячої лінії”. У випадку, якщо споживачу не вдалось вирішити запитання, він має право звернутися до Національного банку України із листом на електронну пошту, або зателефонувавши до контакт-центру. Окрім цього, для захисту порешених прав особа може отримати безоплатну правову допомогу у місцевих центрах з надання БВПД, поставити  запитання на сторінках центрів в соціальних мережах та додатково переглянути правові консультації на платформі “Wikilegalaid”.