назад

Про роботу Зборівського бюро правової допомоги

Черговою сходинкою у розбудові системи безоплатної правової допомоги в Україні стало відкриття 1 вересня 2016 року бюро правової допомоги. Одним з таких бюро було і Зборівське бюро правової допомоги.

З моменту відкриття бюро перед його працівниками поставало безліч викликів, адже у таких невеликих районних центрах, як Зборів, не всі довіряли системі і вважали, що безоплатного нічого не може бути.

Проте, з часом, завдяки зусиллям працівників про систему дізнавалося все більше людей, адже працівники невтомно проводили безліч інформаційних кампаній, правопросвітницьких заходів, виїзних прийомів, зустрічей з органами державної влади та органами місцевого самоврядування.

Кількість клієнтів системи збільшувалася, часто отримавши правову допомогу у вирішенні певного питання , вони звертались до фахівців бюро з іншою правовою проблемою.
Все частішим є випадки, коли клієнт не може точно ідентифікувати свою проблему і розповідає історію свого життя, під час якої виявляється сама проблема. Тому, в таких випадках потрібно проявити увагу і терпіння до людини вислухати її, виокремити проблему і запропонувати шлях вирішення.

Кожен новий клієнт бюро це нова цікава історія, хоча й велика кількість справ, з якою звертаються клієнти є досить складними.

Що стосується відносин з місцевою владою, то вони змінювалися від нерозуміння суті системи безоплатної правової допомоги до поваги та вдячності за нашу діяльність.

З громадськими організаціями все було простіше – вони зразу сприйняли нас як партнера та друга.

Одним з найцікавіших напрямків у нашій роботі є правопросвітництво, а особливо проведення різноманітних правопросвітницьких заходів з молоддю, тому працівниками бюро часто створюються різноманітні ігри, кросворди, квести, які захоплюють молодь, саме тому за 4 роки роботи бюро, його працівники об’їздили майже всі навчальні заклади району.

Навіть така форс-мажорна обставина, як карантин не зупинила роботу системи, а навпаки сприяла розвитку її онлайн сервісів.

Фахівцями бюро записуються різноманітні відео консультації, проводяться дистанційні пункти доступу до системи безоплатної правової допомоги, працівники проводять та беруть участь у вебінарах, засіданнях жіночих клубів, дистанційних платформ та надають безоплатну правову допомогу.

За ці 4 роки відбулося багато змін, проте, можна ствердно сказати, нам довіряють і нас поважають.

Все частішим є випадки, коли клієнт не може точно ідентифікувати свою проблему і розповідає історію свого життя, під час якої виявляється сама проблема. За час роботи бюро у нас з’явилися клієнти, які навіть приходять просто поспілкуватися. Переважно – це одинокі люди похилого віку, які просто хочуть висказатися та отримати слушну пораду.

Тому, в таких випадках потрібно проявити увагу і терпіння до людини вислухати її, виокремити проблему і запропонувати шлях вирішення.

Одним з таких прикладів є історія 80- річного дідуся, який приїхав до нас з Червонограда та прийшов, щоб вирішити своє правове питання, проте не зміг чітко виокремити свою проблему, тому почав розповідати нам історію зі свого дитинства, а саме з моменту, коли йому було 14 років.
Хоча часу, щоб вислухати і зрозуміти суть проблеми необхідно було багато та ми з розумінням поставилися до цього. За розповіддю дідуся прийшов обід і він почав витягувати з сумки різні смаколики, їсти їх сам та пригощати працівників.

Ми з розумінням поставилися до такого вчинку дідуся, адже знали, що він приїхав до нас з іншої області і йому справді було б добре підкріпитися, тому надали йому таку можливість.
Після обіду та отримання слушної поради дідусь помандрував назад додому, але про нас не забуває, телефонує та дякує за те, що йому допомогли.