назад

Школа захисту прав людини – новий формат правопросвітництва

Фахівці системи безоплатної правової допомоги дуже часто проводять правопросвітницькі заходи в школах. А якщо таких шкіл тільки у Кривому Розі аж 146? А в кожній школі 500 -1500 учнів? Тому у Криворізькому місцевому центрі з надання безоплатної вторинної правової допомоги  постало питання поглиблення та вдосконалення співпраці зі школами. І не разовими заходами, а системними. Отже, вже апробована на базі Криворізької гімназії №91 нова форма роботи. Спільно з освітянами ми втілили цілу Школу захисту прав людини.

Серед розроблених і втілених заходів були:

  • розгортання пересувної виставки соціального плакату «Я маю право»;
  • зустріч з педагогічним колективом гімназії;
  • урок Гідності для представників учнівського самоврядування;
  • дистанційний пункт доступу до безоплатної правової допомоги для батьків та вчителів;
  • три уроки на тему «Права людини – найкраща протидія булінгу та насильству» для восьмих класів;
  • відеолекторій «День Гідності і Свободи» для понад 150 учнів старших класів.

Перші уроки відбулись для всієї паралелі 8 класів. Відео, обговорення, активності – усе це для того, щоб доступно розказати про важливе:

  • наші права закінчуються тоді, коли починаються права іншої людини.
  • ми всі різні, але рівні і права у нас однакові.
  • учитись захищати свої права варто впродовж життя.
  • незнання законів не звільняє від беззахисності.

Про це та ще багато корисного проговорили. Наприклад, тема про відповідальність за булінг і як захиститись від такого явища є наскрізною. Адже якщо людина знає свої права і знає, як захиститись, то вона точно знайде правильний вихід із ситуації і захистить і себе, і тих, хто поруч.

Наша зустріч з представниками шкільного учнівського самоврядування була про гідність. А серед наших зупинок була віртуальна подорож у хмару візуального контенту про гідність, визначення, що ж таке гідність, роль лідерів у протидії булінгу, відеоролики та практика виходу з конфлікту шляхом ведення діалогу. Слід зазначити, що матеріалами з нами поділились команда Global Digniti Day в Україні й EdCamp Ukraine  за магістральної підтримки Проєкту USAID «Підтримка організацій-лідерів у протидії корупції в Україні «ВзаємоДія».

Думки дітей – світлі. Їх можна цитувати безкінечно.Вони надихають нас на нові звершення. З дозволу учасників публікуємо деякі з них.

Гідність складається з таких понять, як: впевненість, самоповага, справедливість, доброзичливість, доброта, повага до інших, маленькі гідні  вчинки,  допомога людям

Гідність – це :  …свобода, думка, слово,дія; …те, що потрібно захищати; …вміти слухати і чути; …вміти відстоювати свою думку; …поважати інших; …робити маленькі, але добрі вчинки; …те, що захищає нас і те, що потрібно захищати; …це почуття поваги до себе і інших людей; …це як права людини, а права людини не можна порушувати; …моральна свідомість,  яка виражає уявлення про цінності людей та їхні моральні відчуття.

Ніколи не вірте, коли вам скажуть, що невелика група людей не може змінити світ. Саме так завжди відбувалось! (Маргарет Мід). Віримо в нашу молодь! Вона точно має власну гідність! А система безоплатної правової допомоги – поруч!