назад

Соціальна допомога малозабезпеченим сім’ям: ключові моменти

У зв’язку з карантином через епідемію коронавірусу і погіршенням фінансового становища, малозабезпеченим  сім’ям передбачена допомога від держави. Кому надається така допомога та як її отримати? Які для цього необхідні документи? На ці та інші питання отримали відповіді особи, які перебувають на обліку у Чернівецькому міському центрі зайнятості під час онлайн-заходу.

Фахівчиня Чернівецького місцевого центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги Аліна Зузуля розповіла учасникам зустрічі, що допомога призначається і виплачується у грошовій формі малозабезпеченим сім’ям, які постійно проживають на території України, мають сукупний дохід, нижчий від прожиткового мінімуму для сім’ї.

«Прожитковий мінімум – це визначена для кожної сім’ї залежно від її складу сума прожиткових мінімумів, розрахованих та затверджених Законом України «Про прожитковий мінімум» для осіб, які належать до основних соціальних і демографічних груп населення», – наголосила Аліна Зузуля.

До складу сім’ї належать:

·       чоловік, дружина;

·       рідні, усиновлені та підопічні діти цих осіб віком до вісімнадцяти років, а також діти, які навчаються за денною формою навчання у професійно-технічних, вищих навчальних закладах I – IV рівнів акредитації до досягнення двадцяти трьох років і які не мають власних сімей;

·       неодружені повнолітні діти, які визнані особами з інвалідністю з дитинства I та II груп або з інвалідністю I групи і проживають разом із батьками;

·       непрацездатні батьки чоловіка та дружини, які проживають разом із ними і перебувають на їх утриманні у зв’язку з відсутністю власних доходів;

·       особа, яка проживає разом із одинокою особою з інвалідністю I групи і здійснює догляд за ним;

·       жінка та чоловік, які проживають однією сім’єю, не перебувають у шлюбі, але мають спільних дітей.

Призначає і виплачує соціальну допомогу управління праці та соціального захисту населення за місцем реєстрації уповноваженого представника малозабезпеченої сім’ї. У сільській місцевості заяви з необхідними документами для призначення соціальної допомоги приймають спеціалісти відділу ЦНАП, відділи соціального захисту населення сільських і селищних рад та здійснюють їх передачу відповідним органам праці та соціального захисту населення. Зазначені виконавчі органи можуть визначати уповноважену особу для прийняття документів.

Які ж необхідні документи?

1.     Документ, що посвідчує особу уповноваженого представника сім’ї.

2.    Довідка про склад сім’ї.

3.    Декларація про доходи та майно осіб, які входять до складу сім’ї (заповнюється на підставі довідок про доходи кожного члена сім’ї).

4.    Довідка про наявність та розмір земельної частки (паю).