назад

Усі ми є споживачами житлово-комунальних послуг. І періодично стикаємося з ситуаціями, коли наші права споживачів порушуються. Власники житла нерідко нарікають на неробочі ліфти або відсутність гарячої води. Частими є спори споживачів з надавачами послуг через фінансові питання. Система безоплатної правової допомоги та громадська організація «Громадянська мережа ОПОРА» об’єднують зусилля заради захисту прав споживачів житлово-комунальних послуг.

«Питання реалізації та захисту прав громадян, у тому числі прав споживачів житлово-комунальних послуг, є надзвичайно актуальними. Лише з початку цього року до системи безоплатної правової допомоги надійшло 19,3 тис. звернень з питань житлового права», – зазначила перша заступниця директора Координаційного центру з надання правової допомоги Оксана Василяка.

Мета угоди про партнерство, що уклали Координаційний центр з надання правової допомоги та Київський міський осередок Всеукраїнської громадської організації «Громадянська мережа ОПОРА», – співпраця задля розвитку інституту відповідального власника житла в Україні, забезпечення якісними комунальними послугами побутових споживачів, захист їхніх прав, а також забезпечення конструктивного і соціально-відповідального діалогу між громадянським суспільством, відповідальними власниками житла та державною владою.

«Сподіваюся, що разом ми зробимо круті проєкти, зважаючи на той ресурс, який має система БПД – понад 500 офісів правової допомоги в усіх регіонах України, куди споживачі житлово-комунальних послуг можуть безпосередньо звернутися. Зараз споживачі часто програють спори юристам забудовників або комунальних підприємств. Наше спільне завдання –  щоб люди могли захистити свої права, навіть якщо проти них буде монополіст», – зазначила голова правління Київського міського осередку Всеукраїнської громадської організації «Громадянська мережа ОПОРА» Тетяна Бойко.

У межах співпраці заплановано створення комплексної дворівневої освітньої програми для працівників центрів з надання безоплатної вторинної правової допомоги та радників з питань ОСББ – серії вебінарів та онлайн-курсу. Буде також проведена серія навчальних вебінарів, консультацій і зустрічей.

«Брак знань у людей про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку призводить до того, що вони з осторогою ставляться до створення ОСББ. Хоча це один з варіантів вирішення проблеми неякісних житлово-комунальних послуг. Тому в межах правопросвітницьких заходів ми розповідатимемо людям про форми управління багатоквартирним будинком, механізми реалізації та захисту прав споживачів житлово-комунальних послуг, інші сервіси системи БПД», – підкреслила Оксана Василяка.

Що дуже важливо для мешканців багатоквартирних будинків – на основі аналізу судової практики будуть сформовані оптимальні правові позиції для захисту інтересів ініціативних груп та ОСББ у судах, а також споживачів комунальних послуг.

Крім того, система БПД та Громадянська мережа ОПОРА спільно проводитимуть конференції, семінари, круглі столи та інші заходи, розроблятимуть та розповсюджуватимуть інформаційні матеріали щодо ОСББ, моделей договірних відносин з виконавцями комунальних послуг, реформування енергетичних ринків тощо.