назад

Як працювати з відкритими реєстрами

Як отримувати інформацію з відкритих реєстрів, як подати електронне звернення, як завдяки відкритим даним відстежити судові рішення, державні закупівлі або дізнатись про фірми, нерухомість та землю, що є у власності певних осіб – про все це розповіла заступниця директора Регіонального центру з надання БВПД у Херсонській області Олена Іпатенко під час тренінгу «Доступ до інформації через відкриті електронні реєстри», який в рамках проєкту «Дія» («Держава в смартфоні») відбувся на базі Херсонської обласної універсальної наукової бібліотеки імені Олеся Гончара для її користувачів.

Олена Іпатенко розказала про роботу з відкритими електронними реєстрами, зазначивши, що метою заходу є не тільки показати, як працюють реєстри та поділитися досвідом роботи з ними, але й навчити користуватися ними,  систематизувати та узагальнювати отриману інформацію.

Присутні дізналися, що є різні види реєстрів: підприємств та громадських організацій, об’єктів нерухомості, земельні та професійні реєстри. Окрім того, на практичних прикладах Олена Вікторівна показала, як користуватися відкритими реєстрами, а саме: Єдиним реєстром боржників, Єдиним державним реєстром судових рішень, Державним реєстром речових прав на нерухоме майно, детально пояснивши, як завдяки відкритим даним відстежувати судові рішення, земельні відносини та будівництво, публічні фінанси, державні закупівлі та інші важливі питання.

Окрім того, учасники тренінгу дізналися, як написати електронне звернення.  Фахівчиня системи БПД пояснила, як подати електронне звернення, зазначивши, що відповідно до вимог Закону України «Про внесення змін до Закону України «Про звернення громадян» щодо електронного звернення та електронної петиції» (набрав чинності 28 жовтня 2015 року) громадяни можуть подавати електронні звернення з використанням мережі Інтернет та засобів електронного зв’язку. Електронне звернення можна подати наступним чином: заповнити обов’язкові поля у відповідній формі для подання електронного звернення на офіційному веб-сайті організації у підрозділі «Електронна взаємодія» розділу «Звернення громадян». 

Олена Вікторівна звернула увагу аудиторії, що електронне звернення пишеться в довільній формі, але має відповідати вимогам Закону України «Про звернення громадян», і що у зверненні необхідно вказати:

  • прізвище, ім’я, по батькові, місце проживання;
  • зазначити електронну поштову адресу, на яку можна надсилати відповідь, або інші засоби зв’язку;
  • викласти суть порушеного питання, зауваження, пропозиції, заяви чи скарги, прохання чи вимоги;
  • зазначити дату та електронний підпис, у вигляді проставляння заявником прізвища, ім’я та по батькові у текстовому форматі в кінці електронного звернення.

Звернення, оформлене без дотримання зазначених вимог, повертається заявникові з відповідними роз’ясненнями не пізніш як через десять днів після його надходження.

Учасники зустрічі також дізналися про систему БПД, її місію та завдання, після чого всі бажаючі отримали юридичні консультації в індивідуальному порядку.