назад

Захист прав споживачів: правопросвітницький семінар у Черняхові

Чи можна повернути товари належної якості? Які товари не підлягають обміну? Які є права у споживача у разі придбання ним товару неналежної якості? Які права споживача у разі укладення договору на відстані? Про це та інше під час правопросвітницького семінару на тему “Захист прав споживачів” розповіла фахівчиня Черняхівського бюро правової допомоги Дарина Павлова. На заході були присутні працівники та клієнти Територіальному центрі соціального обслуговування (надання соціальних послуг) Черняхівського району.

Дарина Павлова розповіла, що споживач має право обміняти непродовольчий товар належної якості на аналогічний у продавця, в якого він був придбаний, якщо товар не задовольнив його за формою, габаритами, фасоном, кольором, розміром або з інших причин не може бути ним використаний за призначенням.

  • Споживач має право на обмін товару належної якості протягом 14, не рахуючи дня купівлі, якщо триваліший строк не оголошений продавцем. Але варто пам’ятати обмін товару належної якості провадиться, якщо він не використовувався і якщо збережено його товарний вигляд, споживчі властивості, пломби, ярлики, а також розрахунковий документ, виданий споживачеві разом з проданим товаром, – наголосила Дарина Павлова.

Якщо на момент обміну аналогічного товару немає у продажу, споживач має право або придбати будь-які інші товари з наявного асортименту з відповідним перерахуванням вартості, або розірвати договір та одержати назад гроші у розмірі вартості повернутого товару, або здійснити обмін товару на аналогічний при першому ж надходженні відповідного товару в продаж. Продавець зобов’язаний у день надходження товару в продаж повідомити про це споживача, який вимагає обміну товару.

При розірванні договору купівлі-продажу розрахунки із споживачем провадяться виходячи з вартості товару на час його купівлі. Гроші, сплачені за товар, повертаються споживачеві у день розірвання договору, а в разі неможливості повернути гроші у день розірвання договору – в інший строк за домовленістю сторін, але не пізніше ніж протягом 7 днів. У разі порушення прав споживача, особа може звернутися до органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного контролю за додержанням законодавства про захист прав споживачів або до суду.

Після заходу фахівчиня Черняхівського бюро правової допомоги Дарина Павлова здійснили виїзний прийом громадян для людей з обмеженими можливостями. Вона надала  консультації з таких питань: як порядок безоплатної передачі земельної ділянки у власність громадян; порядок обміну товару неналежної якості; зобов’язання по кредитному договору; порядок прийняття спадщини за законом тощо.