назад

Захист права на охорону здоров’я та медичну допомогу на Харківщині

Здоров’я, медична допомога – ці теми вже понад рік на верхній сходинці серед найбільш обговорюваних тем і проблем. Звернення громадян з питань захисту порушених прав у сфері охорони здоров’я та медичної допомоги не має систематичного характеру, що свідчить  про невелику обізнаність людей щодо своїх прав та обов’язків у цій сфері.

Це обумовлюється також ґрунтовним реформуванням системи охорони здоров’я, що призводить до кардинальної зміни векторів розвитку медичної допомоги в Україні з радянських стандартів надання медичної допомоги та охорони здоров’я до європейських.

Фахівцями системи безоплатної правової допомоги в Україні на всіх рівнях проводиться робота з інформування та підвищення рівня обізнаності населення щодо стандартів охорони здоров’я та надання медичної допомоги.

Приміром, Чугуївський місцевий центр з надання безоплатної вторинної правової допомоги постійно здійснює інформування громадян щодо їх прав у медичній сфері. Систематично розміщується правова інформація у засобах масової інформації, на веб-сайтах організацій та на сторінці Чугуївського МЦ та його партнерів у соціальній мережі Facebook. Це збільшує охоплення населення, серед якого поширюється правова інформація.

Водночас слід звернути увагу, що фахівцями МЦ  також ведеться робота щодо забезпечення  розміщення та актуалізації правових консультацій на  правовій платформі Wikilegalaid. Так, 03 вересня 2020 року та 30 грудня 2020 року співробітниками Центру розміщено на Платформі правові консультації на теми: «Проведення судово-медичної експертизи» та «Порядок проведення реабілітаційного лікування за рахунок державних коштів».

Умови сьогодення, а саме епідеміологічна ситуація у країні, пов’язана з поширенням гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2, несе в собі виклики не тільки для медичних працівників, а й для фахівців системи безоплатної правової допомоги. Адже це спричиняє деякі обмеження в можливості проведення правопросвітницьких заходів, спрямованих на підвищення правової обізнаності та правової спроможності населення», – прокоментувала поточну ситуацію Уляна Кудрик,  директорка Чугуївського МЦ.

Зазначене, у свою чергу, ставить перед системою безоплатної правової допомоги нові виклики та стимулює до пошуку нових рішень і форматів діяльності центрів з надання безоплатної правової допомоги. Удосконалюється надання правової допомоги та правопросвітницької діяльності, відбувається пошук нових шляхів і механізмів співпраці з іншими інституціями. Усе це певною мірою призводить до еволюції системи безоплатної правової допомоги в Україні.