назад

Жителів Сумщини інформували про правильне нарахування тарифів на житлово-комунальні послуги

Початок жовтня юристи системи безоплатної правової допомоги Сумщини присвятили правопросвітницькій роботі, спрямованій на інформування населення про правильне нарахування тарифів за послуги з постачання теплової енергії та права на адресну безготівкову допомогу сімям, яка надається на погашення витрат з оплати житлово-комунальних послуг.

Про Правила надання послуг з постачання теплової енергії і про порядок укладення договорів про надання послуг з постачання теплової енергії роз’яснював на семінарі начальник Краснопільського бюро правової допомоги Сергій Куцеренко. Цей захід відбувся в приміщенні центральної районної бібліотеки. Учасники мали можливість долучитись до обговорення визначених в Постанові Кабінету Міністрів України № 830 від 21.08.2019 прав та обов’язків споживачів цих послуг та  ознайомитись з порядком оскарження дій постачальників послуг.

Іншим питанням для обговорення стало питання щодо змін у виплаті субсидій та пільг на житлово-комунальні послуги, які почали діяти з 1 жовтня 2019 року. Юрист зазначив, що в подальшому одержувач пільг відповідно до процедури безготівкової монетизації за підсумками опалювального сезону зможе зняти зекономлені кошти (раз на рік). А щодо готівкової – одержувач пільг може відкрити рахунок в одному з 38 банків (або через виплатні об’єкти Укрпошти) і кожен місяць отримувати «живі» гроші. Важливо, що заяву на відповідну послугу необхідно подати до 15 жовтня.

А фахівчиня Путивльського бюро правової допомоги Аліна Кравченко провела інформаційне заняття на вказану тему за проханням громадян, що перебувають на обліку в Путивльській обласній філії Сумського обласного центру зайнятості.

У межах інформаційної кампанії «Чесна платіжка» фахівці Шосткинського місцевого центру з надання БВПД Микола Гудіма та Юлія Зацаринна провели семінар для працівників юридичних служб державних підприємств, установ, організацій м. Шостка.

У ході семінару директор Шосткинського місцевого центру Микола Гудіма повідомив, що інформаційна кампанія «Чесна платіжка» реалізується в межах правопросвітницького проєкту «Я МАЮ ПРАВО!». Є розроблені чіткі покрокові алгоритми дій, які допоможуть захистити права споживачів житлово-комунальних послуг.

«Ціни на опалення у різних областях України суттєво відрізнялися через непрозорість формування тарифів. Тариф встановлюють органи місцевого самоврядування на підставі розрахунків виконавців послуг або Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг (НКРЕКП). Оскільки розрахунки у всіх різні – ціна теж різна», – роз’яснив Микола Гудіма.

Також працівники системи безоплатної вторинної правової допомоги  пояснювали учасникам семінару, як діяти в разі отримання нечесної платіжки і як домогтися перерахунку вартості опалення.

Також з метою підвищення рівня обізнаності громадян щодо правильного нарахування тарифів за послуги з постачання теплової енергії та гарячої води фахівчині Шосткинського місцевого центру Світлана Мязіна та Юлія Зацаринна для відвідувачів Шосткинського територіального центру соціального обслуговування провели семінар «Чесна платіжка на захисті прав громадян».

Юлія Зацаринна повідомила про зміну тарифів на послуги постачання теплової енергії відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 26 червня 2019 року №560 та наголосила, що вже зараз кожна людина може самостійно розрахувати справедливу ціну на тепло та гарячу воду, скориставшись онлайн-калькулятором, розташованим на сайті Міністерства юстиції України за посиланням  https://minjust.gov.ua/pages/calc-service

«Урядова ініціатива «Чесна Платіжка» передбачає встановлення граничної і обґрунтованої ціни на тепло і гарячу воду по всій Україні – це реальний інструмент захисту прав людей», – акцентувала увагу працівник центру.

Після закінчення заходу учасники отримали інформаційні буклети.

На Охтирщині при Чернеччинській об’єднаній територіальній громаді діє «інституту третього віку», і для його слухачів спільними зусиллями фахівців Охтирського місцевого центру з надання БВПД, Управління соціального захисту населення Охтирської міської ради та спеціалістами Центру соціальних послуг Чернеччинської сільської ради проведено інформаційну годину для людей похилого віку про новий порядок виплати субсидій. Порушувалися питання щодо готівкової та безготівкової монетизації пільг. Тепер одержувач субсидії зможе самостійно обирати, куди перераховуватимуться кошти: один із уповноважених банків чи виплатні об’єкти «Укрпошти» (каси у відділеннях чи доставка поштарем до дому).

Фото 1

«Раніше «Ощадбанк» був єдиною установою, куди перераховувалися субсидії. Тепер одержувач грошової допомоги може обрати інший банк (для зміни банку потрібно подати відповідну заяву до органу соціального захисту)», – повідомила представниця центру правової допомоги Марина Гаранжа.

Присутнім також роз’яснили, що більшість отримувачів субсидій, яким допомогу було перепризначено за підсумками попереднього опалювального сезону, субсидія буде перерахована автоматично. Ця категорія населення не повинна докладати жодних зусиль у зв’язку із новими правилами. Усю роботу за них зроблять місцеві органи соціального захисту.

А під час семінару з безробітними у Охтирській міськрайонній філії Сумського обласного центру зайнятості Марина Гаранжа інформувала про те, де і як можна правильно оформити субсидію, а також яким є покроковий порядок дій для оформлення субсидії: «Якщо ви орендуєте житло, то доведеться укласти договір про винаймання будинку (квартири) та протягом 10 днів дані заяви та декларації будуть перевірені. Субсидована допомога нараховується у разі, якщо все відповідає дійсності, а розрахунки проводяться індивідуально – вони залежать від сукупного доходу сім’ї». Про факт надання чи відмови у наданні субсидії у будь-якому випадку заявнику надається відповідь (у письмовому вигляді чи в електронному).

Інформували громадськість з даної актуальної теми і через засоби масової інформації. Зокрема, про субсидовану допомогу малозабезпеченій сім’ї Марина Гаранжа розповідала у межах рубрики «Хвилинка з юристом» на Охтирському радіо.

Також про те, що необхідно знати при оформленні субсидії юристи говорили із суб’єктами пробації Лебединського районного сектору філії Державної установи «Центр пробації».