назад

Гарантійні зобов’язання у електронному вигляді

01 липня поточного прийнято  Закон України «Про внесення змін до статті 7 Закону України «Про захист прав споживачів» щодо гарантійних зобов’язань в електронному вигляді», який діє з 25 липня 2021 року.

Відтепер доступ до експлуатаційних документів та гарантійні зобов’язання на технічно складні побутові товари споживач зможе отримати від продавця/виробника через мережу Інтернет, що, до прикладу, виключає такі ризики, як втрата гарантійних документів, отримання від продавця підроблених паперових гарантійних документів тощо.

06 вересня у черговому випуску передачі «Право знати» заступниця директора Регіонального центру з надання БВПД у Херсонській області Олена Іпатенко розповіла слухачам Українського радіо.Херсон про гарантійні зобов’язання в електронному вигляді.

Завантажити аудіозапис радіоефіру або прослухати на YouTube

Відповідно до Порядку гарантійного ремонту (обслуговування) або гарантійної заміни технічно складних побутових товарів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.04.2002 №506 (далі – Порядок), до технічно складних побутових товарів належать непродовольчі товари широкого вжитку (прилади, машини, устаткування та інші), які складаються з вузлів, блоків, комплектуючих виробів, відповідають вимогам нормативних документів, мають технічні характеристики, супроводжуються експлуатаційними документами і на які встановлено  гарантійний термін.

До експлуатаційних документів на технічно складні побутові товари належать текстові, графічні конструкторські документи, які окремо або разом дають можливість ознайомитися із споживчими  властивостями товару і в яких визначаються правила його експлуатації,  зокрема технічний паспорт чи інший документ, що його замінює. Вони обов’язково мають відповідати ГОСТу 2.601-95 “Эксплуатационные документы” і вимогам Порядку.

Взагалі гарантійні зобов’язання полягають у тому, що виробник (виконавець) забезпечує належну роботу (застосування, використання) продукції, в тому числі комплектуючих виробів, протягом гарантійного строку, встановленого нормативно-правовими актами чи договором.

При цьому гарантійний строк на комплектуючи вироби повинен бути не менший, ніж гарантійний строк на основний виріб, якщо інше не передбачено нормативно-правовими актами чи договором.

Гарантійні зобов’язання у будь-якому випадку включають також будь-які зобов’язання виробника (виконавця) або продавця, передбачені рекламою.

 Вищевказаний Закон «Про внесення змін до статті 7 Закону України «Про захист прав споживачів» щодо гарантійних зобов’язань в електронному вигляді», який діє з 25 липня 2021 року, доповнює статтю 7 Закону України «Про захист прав споживачів» наступними новелами:

  • суб’єкт господарювання може надавати споживачеві доступ до експлуатаційних документів на технічно складні побутові товари (паспорта або будь-якого іншого документа, що додається до товару) в електронному вигляді на офіційному веб-сайті виробника;
  • уразі надання гарантійних зобов’язань в електронному вигляді виробник забезпечує можливість реєстрації придбаного товару на офіційному веб-сайті виробника в установленому ним порядку;
  • на прохання споживача реєстрація технічно складних побутових товарів на офіційному веб-сайті виробника та оформлення гарантійних зобов’язань в електронному вигляді здійснюються продавцем під час продажу таких товарів;
  • на вимогу споживача продавець повинен надати експлуатаційні документи на технічно складні побутові товари (паспорт або будь-який інший документ, що додається до товару) в паперовому вигляді.

Якщо виникли правові питання – телефонуйте до Єдиного контакт-центру системи БПД 0 800 213 103 (цілодобово, безкоштовно в межах України), де можна отримати правову інформацію, консультацій та роз’яснення з правових питань.