назад

Який порядок припинення газопостачання для споживачів?

Що робити, якщо незаконно відключили газ?

Відповідно до пункту 17 розділу ІІІ Правил постачання природного газу, затверджених постановою НКРЕКП від 30.09.2015 № 2496, якщо побутовий споживач не здійснив оплату за спожитий природний газ протягом 10 днів після строку, визначеного договором постачання природного газу, постачальник має право здійснити заходи з припинення постачання природного газу споживачу шляхом направлення споживачу письмового повідомлення (з відміткою про вручення) з вимогою самостійно припинити споживання природного газу за рахунок перекриття запірного пристрою перед газовим приладом та допустити представника постачальника за пред’явленням службового посвідчення на об’єкт для пломбування запірних пристроїв, що має здійснюватися з дотриманням техніки безпеки.

Повідомлення про припинення споживання природного газу постачальник має зазначити підстави та дату припинення газоспоживання, яка не може бути раніше ніж через 3 дні після дати отримання повідомлення.

Якщо є заборгованість, представники газорозподільної компанії зобов’язані надати споживачам повідомлення (з позначкою про вручення) про необхідність припинення/обмеження газоспоживання – у строк не менше ніж за 3 дні до дати припинення газопостачання.

У разі відмови споживача від підписання акта про припинення газопостачання (розподілу природного газу) фіксація припинення газопостачання (крім випадків відключень при аварійних ситуаціях) повинна підтверджуватися відео зйомкою, про що зазначається в акті про припинення газопостачання, або підписом акта про припинення газопостачання однією незаінтересованою особою (представник житлово-експлуатаційної організації, балансоутримувач або управитель будинку, виборна особа будинкового, вуличного, квартального чи іншого органу самоорганізації населення або представник органу місцевого самоврядування тощо) за умови посвідчення такої особи. Акт про припинення газопостачання (розподілу природного газу) у цьому випадку надсилається споживачу рекомендованим поштовим відправленням.

Якщо споживач справне сплачував і не порушував правил безпеки користування газом, а також не був попереджений про відключення, то таке відключення є незаконним. Попередження має бути письмовим з позначкою про його вручення.

Попросіть представників служби газу пред’явити посвідчення і зафіксуйте для себе ПІБ відповідального працівника.

 Якщо газовики при відключенні газу роблять акцент на витоку газу у конкретній квартирі, а місце перебування  власників невідомо –  є порядок несанкціонованого доступу до житла  відповідно до ст.29 Закону України «Про житлово-комунальні послуги».   Це можливо у випадку, якщо аварійна ситуація може зашкодити іншим мешканцям. Витік газу, на який посилаються газовики, і є такою аварійною ситуацією. Застосовуючи цей порядок, газовики можуть обмежити постачання газу  шляхом механічного від’єднання конкретного споживача.

Від’єднання конкретного споживача, а не про весь будинок або під’їзд, де він мешкає.

Але якщо сталось, що газовики посилаються на борги інших мешканців або витік газу у конкретній квартирі і відключають весь будинок або стояк від газу, то справні споживачі, які опинились без газу внаслідок таких дій, можуть звернутись до суду для оскарження відключення та стягнення компенсації за невідпущений  природний газ.

Для того, щоб вирішити проблему, правильно обрати правовий механізм захисту своїх прав – звертайтесь за консультацію до  центрів системи безоплатної правової допомоги 0-800-213-103.