назад

Захист від колекторів Законодавчі нововведення

Чітке законодавче регулювання роботи колекторських компаній вперше з’явилося з ухваленням Закону України «Про внесення змін до деяких законів України щодо захисту споживачів при врегулюванні простроченої заборгованості», який в повній мірі введено в дію з 14 липня 2021 року.
Закон запроваджує чіткі правила поведінки як для кредиторів, так і для колекторів під час врегулювання проблемної заборгованості.

Зокрема, колекторським компаніям забороняється:

  • з власної ініціативи взаємодіяти зі споживачем (чи його близькими) більше 2 разів на добу та у період з 20 до 9 години, а також у вихідні, святкові і неробочі дні;
    приховувати номери телефонів;
  • вводити споживача та його близьких осіб в оману, у тому числі відносно розміру, характеру та підстав виникнення простроченої заборгованості, а також наслідків, які можуть настати;
  • будь-яким чином повідомляти осіб, які не є сторонами договору про заборгованість споживача або здійснювати з ними взаємодію;
  • вимагати від близьких осіб чи роботодавця споживача прийняти на себе зобов’язання стосовно простроченої заборгованості;
  • вчиняти дії, що завдають шкоду репутації споживача чи його близьких;
    вимагати погашення заборгованості у спосіб, який не передбачено законом або договором тощо.

Детальніше про нові правила роботи колекторів, про те, що змінилося для споживачів-боржників – у відеоконсультації юристки Подільського місцевого центру з надання БВПД Ганни Ситнік: